روند مطلوب انجام پروژه های سرمایه گذاری شهر یزد در ۴ ماهه اخیر

لینک کوتاه
نیکونژاد

محمد مهدی نیکونژاد اظهار داشت: از ۴ ماه گذشته روند رسیدگی به پروژه های سرمایه گذاری در شهرداری سرعت و شتاب بهتر و دقیق تری به خود گرفته است که جای تقدیر و تشکر از شهردار محترم و عوامل شهرداری دارد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه صحن علنی شورا گفت:بسیاری از پروژه ها در طول سالیان گذشته متوقف شده بود و هیچگونه عملیات اجرایی در خصوص بندهای مفاد قراردادی که در سال های گذشته همچون سال ۸۸ که حدود ۱۳ سال از آن گذشته، انجام نشده بود. بخشی از کند بودن روند پروژه ها عدم هماهنگی بین نهاد های داخل مجموعه شهرداری است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با برگزاری چند جلسه که شهرداری با سرمایه گذاران برگزار کرد ابهامات موجود برطرف شد و در حال حاضر این پروژه ها در حال اجرا است.

وی در خصوص پروژه هایی که قبل از ۴ ماهه اخیر روند کندی داشت گفت: پروژه مسکونی میدان امام علی (ع) از سال ۱۳۸۸ منعقد شده بود ولی در طول ۱۳ سال گذشته هیچ اقدام قابل توجهی از طرف شهرداری و سرمایه گذار صورت نگرفت اما اکنون زمین تحویل سرمایه گذار شده است و سرمایه گذار نیز در پی انجام کار است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی ادامه داد: پروژه تجاری و گردشگری ارگ از سال ۱۳۹۴ عملیات به کندی پیش میرفت اما با چند جلسه ای که برگزار شد این پروژه نیز در تاریخ ۴ تیرماه پروانه آن صادر و به سرمایه گذار تحویل داده شد و سرمایه گذار متعهد به ادامه کار شد.

نیکونژاد افزود: پروژه سرمایه گذاری پارکینگ وسایل نقلیه سنگین نیز که مربوط به سال ۹۷ است تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشت اما اکنون با پیگیری شهردار، حدود ۷۰ درصد کار انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سرعت و شتابی که در خصوص پروژه های سرمایه گذاری ایجاد شده ادامه و تداوم یابد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی گفت: ارزش مالی تنها جمع ۵ پروژه از پروژه های سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد است که ۵ برابر بودجه شهرداری محسوب می‌شود. اگر تنها ۲۵ درصد این ارزش افزوده عاید شهرداری شود میتوان برای رونق پروژه های عمرانی، سیما و منظر و فعالیت های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر استفاده کرد.
وی در پایان نکته ای هم خطاب به سرمایه گذاران طرف قرار داد پروژه های مشارکتی با شهرداری گفت، با جلسات متعدد برگزار شده و رفع ابهامات فی مابین انتظار است سرمایه گذاران مرتبط با پروژه های مذکور هم اهتمام جدی به عمل آورده و در خصوص شروع بکار یا تداوم عملیات ساختمانی پروژه ها تا مرحله نهایی و تکمیل پروژه ها تلاش نمایند ضمن اینکه تاخیر در اجرای پروژه ها بیش از این شایسته و پذیرفته نیست و هر دوطرف باید نسبت به پذیرش تعهدات خود و عمل به آنها سرعت عمل به خرج دهند و کار را تا مرحله رسیدن به پایان قرارداد دنبال نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *