تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد بر رویکرد تربیتی این دانشگاه

لینک کوتاه
کتر محمد رضا دهقانی اشکذری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در جمع معاونان پرورشی مدارس سما استان یزد با تاکید بر اینکه سند تحول تعالی قرار است چند چرخش تحول آفرین داشته باشد؛ گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی بر روی تربیت است.

به گزارش طلوع یزد،دکتر محمد رضا دهقانی اشکذری در جمع معاونان پرورشی مدارس سما استان یزد با بیان اینکه سند تحول تعالی قرار است چند چرخش تحول آفرین داشته باشد و با تاکید بر اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی تربیت دانش آموزان است؛ اظهار داشت: دلیل ناکارآمدی سیستم آموزش کشور حافظه محور بودن و نیز پژوهش‌های کتابخانه ای بجای پژوهش‌های مسئله محور است.

دهقانی اشکذری در این جلسه که حجه الاسلام زارع مسئول دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی یزد حضور داشت، با بیان اینکه وابستگی شهریه‌ای و عدم توجه به رشد کیفی از دیگر دلایل ناکارآمدی سیستم آموزش است؛ به دغدغه مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری ماموریت مهمی به دوش این دانشگاه گذاشته اند و معظم له اشاره فرمودند که دانشگاه آزاد اسلامی موسسه غیر دولتی و غیر خصوصی است.

وی در ادامه، با تبیین رویکرد تحولی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رویکرد جدید عناصر تجربه، روش، مخاطب شناسی، خلاقیت و نوآوری و مطالعه زیاد جهت رفع شبهات از جمله موارد مهم، کلیدی و محوری طرح تعالی بخش آموزش محسوب می‌شود.

دهقانی اشکذری همچنین با اشاره به آیه ۱۵۹ آل عمران اظهار داشت: آیین نامه ای بالاتر از قرآن کریم نداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث آموزش برخورداری از نرمش و نرم بودن در، جذاب بودن و توکل از جمله نکات کلیدی، مهم و دستور العمل نهفته در این آیه شریف است که بدون رعایت این موارد تحول میسر نخواهد بود.

در این جلسه دکتر سید علی المدرسی معاون آموزش‌های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و حجه الاسلام زارع مسوول دفاتر نهاد واحدهای دانشگاهی استان به بیان نکاتی پیرامون مباحث آموزشی و پرورشی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *