توصیه‌های سلامتی در آستانه تغییر فصل

لینک کوتاه
تغییر فصل

تغییر فصل و داشتن روزهای کوتاه و پرمشغله در پاییز می‌تواند برای بسیاری از افراد به ویژه به لحاظ سلامت جسمی و روانی، چالش برانگیز باشد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از نقل از ایسنا، با نزدیک شدن به پاییز و خنک‌تر شدن هوا، بسیاری از افراد کم‌تحرک می‌شوند و خلق و خوی آرام‌تری پیدا می‌کنند. همچنین پاییز در بسیاری افراد احساس خستگی و کسالت ایجاد می‌کند.

بنابراین برای بسیاری از ما توجه به نکات سلامتی در این فصل نسبت به تابستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در این شرایط لازم است برای حفظ سلامت و بهبود خلق و خوی خود در پاییز، برخی نکات تغذیه‌ای و سلامتی را به طور جدی‌تری رعایت کنیم.

برای مثال داشتن خواب کافی یکی از توصیه‌های مهم در پاییز است و به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود که شب‌ها زودتر به خواب بروند و صبح نیز زود از خواب بیدار شوند.

یکی دیگر از توصیه‌ها در این فصل تحرک کافی داشتن و انجام مرتب فعالیت‌های جسمی از جمله پیاده‌روی است با این حال باید از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنید و به تدریج بر میزان فعالیت‌های بدنی خود بیافزایید تا کمتر احساس خستگی داشته باشید.

همچنین سومین توصیه مهم مصرف انواع مواد غذایی سالم و حاوی انواع ویتامین‌ها و املاح متنوع و همچنین غذاهای حاوی پروتئین و کلسیم از قبیل ماهی و دیگر غذاهای دریایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *