معرفی طرح ارتقاء توان مولد G15 سیکل ترکیبی یزد به عنوان طرح موفق در جشنواره شهید رجایی

لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق از اجرای موفق تعمیرات اساسی مولد های G13 و G14 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد خبر داد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق، محسن شیرغلامی با اشاره به اینکه انجام پروژه های شاخص ساخت داخل برای نخستین بار در کشور و با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان داخلی انجام شده است، افزود: پروژه شاخص و با اهمیت ارتقاء توان مولد G15 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به روش CT60 انجام شده است.
وی در تشریح ویژگی های شاخص این پروژه خاطرنشان کرد: پروژه مذکور برای نخستین بار در کشور، با استفاده از توان متخصصین داخلی، در کمترین زمان و با افزایش قابل توجه 11.5 مگاواتی ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی یزد اجرا شد و با توجه به اهمیت و شاخص بودن دستاورد های فنی و اقتصادی آن، به عنوان یکی از پنج طرح موفق استان به جشنواره شهید رجایی معرفی شد.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق در ادامه خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدایی سال 1401، پروژه شاخص ساخت داخل، نصب و راه اندازی سیستم های مبدل فرکانس و تحریک مولد های G11 و G12 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد نیز با بهره گیری از توانمندی شرکت های دانش بنیان داخلی انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین ساخت داخل پره های متحرک ردیف 3 و 4 مولد های کرافت و یک ست کامل پره های متحرک کمپرسور مولد کرافت نیز از دیگر اقدامات ویژه این شرکت در حوزه ساخت داخل بوده است.
شیر غلامی با اشاره به انجام موفقیت آمیز تعمیرات مولدهای G13 و G14 در سال جاری، با اشاره به آسیب دیدگی و دفرمه شدن شدید پوسته ها و پداستال های یاتاقان مولد G13 در اواخر سال 99، ادامه داد: با وجود حجم بالای آسیب دیدگی، عملیات بازسازی کامل تمامی پوسته های توربین کمپرسور و اگزوز انجام شد و تنظیمات عمودی و افقی پوسته ها، پداستال ها، ساخت ژنراتور معکوس و دیگر اقدامات مربوطه در این زمینه انجام و مولد مذکور با موفقیت وارد مدار شد.
وی یادآور شد: با انجام تعمیرات اساسی مولد های G13 و G14 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد و با در نظر گرفتن بخش بخار این دو مولد، 400 مگاوات به توان عملی نیروگاه مذکور اضافه شد.
گفتنی است در حال حاضر تمامی مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به ظرفیت 1004 مگاوات در مدار بهره برداری قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *