خرید پسماند خشک از شهروندان توسط سامانه «بازپس» شهرداری یزد/اکثریت پسماندها میتواند بازیافت شود

لینک کوتاه
تجملیان

رییس کمیته پسماند و پساب کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از منابع هر شهری پسماند آن شهر است. درصد بالایی از پسماند شهر میتواند بازیافت شود که به عنوان «طلای کثیف» شناخته شده است.

به گزارش طلوع یزد، تجملیان ادظهار داشت: برای استفاده از طلای کثیف، عملیاتی شدن خط پردازش پسماند یزد با 300 تن ظرفیت روزانه و همچنین آغاز فعالیت کارخانه کمپوست در دستور کار است.

به گفته وی علاوه بر آن، نرم‌افزاری به نام بازپس تهیه شده است که با استفاده از آن مردم یزد می‌توانند وجود پسماند خشک در منزل یا محل کار خود را به اطلاع سازمان مدیریت پسماندها شهرداری برسانند. کارکنان مربوطه طبق زمانبندی انتخابی شهروند برای جمع آوری به نشانی ثبت شده رفته، پسماند خشک را وزن‌کشی نموده و تحویل میگیرند.
در قبال تحویل پسماند با توجه به ارزش کارشناسی شده هر نوع پسماند خشک، شهرداری مبلغی را به شهروند اعطا میکند که در کیف پول شهروندی برای استفاده از خدمات شهری شارژ می‌شود و البته امکان انتقال به حساب بانکی شهروند نیز وجود دارد.

نماینده شورای اسلامی شهر در سازمان مدیریت پسماندها افزود: این نرم افزار آزمون های الفا و بتا را پشت سر گذاشته است و در حال اجرای آزمایشی در یکی از مناطق شهر است. بعد از ارزیابی نتایج این مرحله، ان‌شاءالله از اواسط پاییز برای عموم مناطق شهر یزد قابلیت اجرایی شدن را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *