مسئول بسیج مداحان شهرستان یزد خبر داد؛

میزبانی شهدا؛ از ۷۲ مداح یزدی /اجرای طرح اربعین با شهدا مصداق بارز «جهاد تبیین»

لینک کوتاه
حیران

امروزه به واسطه عجین شدن رسانه ها با زندگی مردم و در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص فوریت، قطعیت و واجب بودن فریضه «جهاد تبیین» تلاش کردیم تا این طرح بزرگ را به استان های دیگر کشور هم معرفی نماییم.

به گزارش طلوع یزد، امیرعباس حیران پیش‌از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری «طرح اربعین با شهدا» برای سومین سال متوالی در شهرستان یزد خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ با همه گیر شدن بیماری کرونا بسیاری از مجالس روضه خوانی به ویژه مجالس یادبود شهدا در سطح شهرستان تعطیل شد که این اتفاق باعث ناراحتی بسیاری از خانواده های شهدا گردید لذا این موضوع اعضای شورای سیاستگذاری کانون بسیج مداحان و هیات مذهبی شهرستان یزد را بر آن داشت تا به دنبال یافتن راهکاری برای حل این معضل باشند.

مسئول بسیج مداحان شهرستان یزد افزود: سرانجام پس از ساعت ها بحث و بررسی شورا به این طرح ابتکاری رسید که در سال اول با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و با حضور تنها فرد مداح در منازل شهدا و شرکت اعضای خانواده شهید زیارت اربعین در کوتاه ترین زمان ممکن قرائت شود.

آغاز اجرای طرح اربعین با شهدا از سال ۱۳۹۹
حیران تصریح کرد: بنابراین در سال اول مداحان یزدی مهمان ۴۰ خانواده معظم شهید شدند که در میان مادحین چهره های شاخص استان هم دیده می شد.

حیران در ادامه با اشاره به بازتاب بسیار خوب این طرح در سطح جامعه و خانواده های شهدا ابراز داشت: این طرح به اندازه ای مورد استقبال قرار گرفت که حتی بسیاری از خانواده های شهدا تقاضای حضور مادحین را در منازل خود داشتند که بر همین اساس لیست تمامی خانواده های شهدای سطح شهرستان احصاء و برنامه ریزی شد تا هرساله تعدادی از این عزیزان تحت پوشش قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با تشکیل گروه جهادی بسیج مداحان  شهرستان یزد شکل کار گسترده تر و هدفمند تر دنبال شد به گونه ای که ۶۵ مداح و بیش از ۳۰ خادم به مناطق ۵گانه شهری مراجعه و در ۷۲ خانه شهید زیارت اربعین قرائت شد که بعضاً برخی از مادحین در دو منزل شهید حضور یافتند.

اجرای طرح اربعین با شهدا مصداق بارز «جهاد تبیین»

مسئول بسیج مداحان شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:  امروزه به واسطه عجین شدن رسانه ها با زندگی مردم و در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص  فوریت، قطعیت و واجب بودن فریضه «جهاد تبیین» تلاش کردیم تا این طرح بزرگ را به استان های دیگر کشور هم معرفی نماییم.

یزد؛ الگویی برای سایر استان ها

حیران خاطر نشان کرد: بر همین اساس امسال با توجه به حضور بسیاری ازمادحین در راهپیمایی اربعین، این برنامه را با همراهی ۷۲ تن از مداحان برگزار و همچنین با مشارکت خوب صدا و سیمای مرکز یزد و اصحاب رسانه استان و کشور رسانه ای خواهیم کرد تا انشالله یزد که همواره در زمینه های مختلف الگویی برای تمامی استان ها بوده در این خصوص نیز پیشتاز و الگو باشد.

مسئول بسیج مداحان شهرستان یزد اذعان داشت: در هفته دفاع مقدس نیز قرائت زیارت عاشورا در گلزار شهدای خلدبرین و ۱۴ خانواده معزز شهید به نیت چهارده معصوم در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به مشارکت افراد و دستگاه های مختلف در امر برگزاری طرح مذکور ابراز داشت: انصافا اگر همراهی این بزرگواران نبود قطعا این حرکت عظیم محقق نمی شد و در اینجا باید از فرماندهی مقتدر و معزز سپاه الغدیر استان، معاون محترم هماهنگ کننده سپاه الغدیر، ریاست محترم سازمان بسیج مداحان کشور و استان، فرمانده محترم بسیج ناحیه شهید منتظر قائم ، مدیرکل، معاون و مدیر محترم واحد خبر صدا و سیمای مرکز یزد، ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی استان و شهرستان، ریاست محترم سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج و هیات امنا امامزاده سیدالصحرا(ع) تشکر و قدردانی نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *