کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (31)؛

یزد (سرزمین من ایران)

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه
یزد (سرزمین من ایران)

یزد(سرزمین من ایران) ، تهران: مدرسه ، 1389، رحلی، 144 ص، مصوّر، رنگی. (به نادرست نام مهدی آذر یزدی به‌عنوان نویسندۀ همکار آمده است).
«سرزمین من ایران» سلسله کتاب هایی است که به انگیزۀ آشنایی کودکان و نوجوانان ایران با استان های کشور گردآوری و تدوین می شد. این کتاب ها بخش هایی با عنوان سیمای طبیعت ؛ سفری در تاریخ؛ فرهنگ وآداب و رسوم و گذرگاه زندگی دارد که به تاریخ، جغرافیا، آثار باستانی، جاذبه های گردشگری ، فرهنگ و مردم شناسی هر استان می پردازد.
انتشارات مدرسه که وابسته به وزارت آموزش و پرورش است، مجری این سلسله کتاب ها بود که نخستین جلد آن در سال 1387 چاپ شد. در همان سال، مدیر نشر از سوی آقای بیژن یاور با استاد مهدی آذر یزدی تماس گرفت که کتاب یزد را ایشان تدوین کند. استاد آذر در پاسخ نوشته بود که من داستان نویسم و این کار را از حسین مسرّت بخواهید. ولی آن ها اصرار کردند و استاد آذر کتابی نوشت که مورد پسندشان نیفتاد. (کپی آن کتاب نزد من است) پس نشر مدرسه از نگارنده خواست که کتابی بنویسد و پس از چند بار ویرایش و پیرایش، نوشتۀ نگارنده پذیرفته و به دست چاپ سپرده شد. ولی به هنگام چاپ، نام استاد آذر را افزوده بودند و در پاسخ این جانب، این استدلال را آوردند که شما باید افتخار کنید نام تان کنار نام آذر باشد. گفتم: ایشان مانند پدر من است ،ولی این کتاب کار من است . به هرروی زیر بار نرفتند. چاپ دوم این کتاب در سال 1391 انجام شد، ولی باز به همان گونۀ نخست چاپ شد. این توضیح برای آیندگان درج شد.

کتاب نامبرده اکنون نایاب است، ولی بیشتر کتابخانه های همگانی یزد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *