آیین افتتاح دبستان دخترانه خسرو داسرم

لینک کوتاه
دبستان دخترانه خسرو داسرم

دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه خسرو داسرم در ناحیه دو یزد افتتاح شد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛«محمد کاظم رحیمی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این آیین با گرامیداشت هفته دولت،گفت: بزرگترین افتخار آموزش و پرورش تعلقش به جامعه است و به دلیل هدف و مقصدی که دارد،همیشه نگاه های ارزشمند خیرمندان، نیک اندیشان و انسان های دردمند به حوزه آموزش بوده است.
رحیمی نژاد افزود: حمایت از دغدغه مندان تعلیم و تربیت وظیفه ما است و استان یزد حق میزبانی اتباع خارجی و مهاجرین را به خو بی ادا نموده و صلاحیت مشارکت بیشتر سازمان های بین المللی در خصوص حمایت در حوزه ساخت و ساز مدارس و مراکز آموزشی را دارد.

آیت‌الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد هم در این مراسم ضمن تشکر از خیرین نیک اندیش مدرسه ساز به ویژه زرتشتیان و همچنین موسسه ریلیف اینترنشنال که در ساخت این مدرسه مشارکت داشتند،اظهار داشت: سرمایه گذاری خواهران و برادران زرتشتی از دیر باز در امور خیر و عام المنفعه صورت گرفته و امیدواریم مجددا افتتاح این مدرسه سرآغاز سرمایه گذاری بیشتر در بخش تعلیم و تربیت باشد.
آیت الله مدرسی به اهمیت تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش فرمودند، فرزندانی که حتی به صورت غیرقانونی در کشور ما زندگی می کنند نباید از آموزش محروم بمانند و این اهمیت این موضوع را می رساند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: امیدواریم این مدرسه سراسر خیر باشد برای مردم و دولت قوی و مردمی و افتخار ماست که امروز فرزندان اتباع خارجی در یک مدرسه و نهاد آموزشی در کنار سایر دانش آموزان ایرانی تحصیل می کنند.

عزیزی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر و هفته دولت گفت:زرتشتیان همیشه همگام با مسلمانان، زندگی مسالمت آمیز همراه با عشق و محبت داشتند و به کوری چشم دشمنان ایران و اسلام بدون هیچ فاصله ای در کنار هم زندگی کرده و منشا خیر و برکت بوده اند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد افزود: وظیفه ما ایجاد شرایط تحصیل مطلوب برای اتباع است که یکی از مشکلات ما در بحث فضای آموزشی و مدرسه سازی است که در این راستا نیاز به مشارکت خیرین بزرگوار و سازمان ها و مجامع بین‌المللی داریم.
گفتنی است دبستان دخترانه خسرو داسرم با پیگیری‌های اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد و مشارکت مالی سازمان ریلیف اینترنشنال و اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان به منظور بهره مندی دانش آموزان ایران اتباع خارجی احداث گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *