✅باحضور مدیرکل فنی حرفه ای استان در سازمان نظام مهندسی صورت گرفت:

اعطای پروانه مرکز کارآموزی جوارکارگاهی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد

لینک کوتاه
منابع طبیعی یزد

در نشست مشترک مدیرکل سازمان فنی حرفه ای استان یزد با رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، پروانه مرکز کارآموزی جوارکارگاهی به سازمان  نظام مهندسی اعطا گردید.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی در این نشست مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار داشت: به استناد تبصره 2 ماده 110 قانون کار و اجرای آیین نامه ایجاد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی پروانه فعالیت مراکز کارآموزی جوار کارگاهی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صادر و ثبت می گردد.

مجید حق جو افزود: مهارت آموزی در بخش کشاورزی باید نهادینه و موثر شود و در زمینه هایی که استانداردهای آموزشی در حوزه کشاورزی کم می باشد نظام مهندسی کمک کند تا این امر ایجاد گردد.
وی گفت: می توان به صورت مشترک و با استفاده از پتانسیل های موجود هر دو مجموعه دوره های آموزشی در سطح استان برای مهارت هرچه بیشتر کشاورزان و مهارت آموزان در زمینه های مختلف از جمله بهره وری گلخانه ها، دامپروری و شیلات دوره و گارگاه آموزشی برگزار کرد.

مدیرکل فنی حرفه ای استان یزد به مداومت جلسات هم اندیشی اشاره کرد و افزود: تشکیل جلسات کارگروه تخصصی مشترک به طور منظم، همکاری در جهت توسعه مزارع طرح های کشاورزی و توسعه پروژه های راه اندازی گلخانه های آموزشی، معرفی مدرسان علوم کشاورزی و منابع طبیعی در تخصص های مورد نیاز از جمله مباحثی است که با همکاری یکدیگر می توان در راستای آن گام های موثری برداشت.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این نشست ظرفیت سازی و نهادسازی جهت تسریع جریان ورود دانش به محیط های کشاورزی
،توسعه برنامه های مهارت آموزی، اجرای طرح ملی سهم بری دانش از تولید، اشتغال دانش محوری را از جمله سیاست ها و برنامه های مهم این سازمان دانست.

محمدرضا خلف باغی افزود: با دوگانه کارکردسازی واحدهای تولیدی می توان در اجرای برنامه های توان افزایی و مهارت آموزی دانش آموختگان در بخش کشاورزی تسهیل ایجادکرد و از دغدغه های آنان کاست.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل بخش خصوصی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های مهم فنی و مهندسی  می باشد که از مهمترین عوامل رشد و توسعه بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان و کشور است.

 

لازم به یادآوری است: مراسم رونمایی و اعطای مجوز جوار کارگاهی و محیط کار واقعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای مراکز توان افزایی سازمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی، با حضور محمدرضا شاه‌پسند» معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در محل سازمان فنی و حرفه ای کشور در تیرماه امسال برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *