بررسی مسائل و مشکلات میراث فرهنگی زارچ

لینک کوتاه

روز پنجشنبه سوم شهریور ماه به مناسبت هفته دولت با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مسئولین زارچ مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی بخش زارچ در محل بخشداری بررسی شد.

به گزارش طلوع یزد،در این نشست آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان ضمن تشکر از مسئولین و مردم زارچ در حفظ، نگهداری و احیای بناهای تاریخی گفت: شهر زارچ به دلیل دارا بودن شرایط خاص و همچنین نزدیکی به مرکز استان توانایی بالایی در جذب سرمایه‌گذار و همچنین جذب گردشگر دارد.
وی اظهار داشت : امید است با مشارکت شهرداری، دهیاری و میراث فرهنگی نسبت به مرمت و احیای بافت تاریخی شهر زارچ اقدام شود.
آخوندی در خصوص احیای قنات زارچ گفت: با توجه به اینکه قنات زارچ به‌عنوان طولانی‌ترین قنات جهان به ثبت رسیده است اعتبارات ویژه‌ای برای احیاء آن در نظر گرفته‌ایم و امید است با اعتبارات ملی و اعتباراتی که از سوی شورای قنات تأمین می‌شود بتوانیم به‌زودی آن را احیاء کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه تشکیلات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سازمان امور استخدامی در حال بازنگری است اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مطالبات چندین ساله مردم زارچ داشتن نمایندگی میراث فرهنگی است و امیدواریم به‌محض ابلاغ بتوانیم نمایندگی میراث فرهنگی در بخش زارچ هم داشته باشیم.
همچنین در این نشست در خصوص ثبت ملی بافت تاریخ روستای اله آباد، مرمت و احیا آثار تاریخی زرتشتیان روستای اله آباد، احیای بازارچه صنایع‌دستی زارچ بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *