داغ سرما بر دل درختان؛زانوی غم در بغل باغداران

لینک کوتاه

بعد از زمستان بي باران و در اندوه خشكسالي و كم آبي هاي مدام، ناگهان سرماي سوزناك روزهای پایانی سال و ابتدایی سال جدید با پرپر كردن شكوفه هاي درختان ، باغها را در ماتم فرو برد و داغ بر دلمان گذاشت.

به گزارش طلوع یزد، هزینه گران کاشت ، داشت و برداشت و تاخت و تاز دلالان و واسطه ها بر سر خرید، هنوز به سراغمان نیامده بود که سوز برف و سرما ، بهار کشت و کارمان را غمگین کرد.
اگرچه این حقیقتی است تکرار شدنی اما مسوولان امر باید زخم عمیق خسارت باغداران را هر چه زودتر با اختصاص تسهیلات به موقع و کافی ترمیم کنند.
این بخشی از رنجنامه باغداران یزدی است که در گفت و گو با خبرنگار طلوع یزد مطرح شد.

مدیر بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی استان، رضایی اظهار داشت: خسارت‌های سرمازدگی روز‌های پایانی سال گذشته و ابتدایی سال جدید در اکثر نقاط استان بالغ بر ۹۷۰ میلیارد تومان بوده که بیشترین خسارت در شهرستان‌های مروست، تفت، خاتم و ابرکوه وارد شده است.

وی افزود: پسته، زردآلو، بادام و انگور نیز بیشترین محصولاتی بودند که به دلیل سرمازدگی خسارت دیده اند.

مدیر بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به تداوم سرما و یخبندان در چند شب گذشته و احتمال سرمازدگی در روزهای آتی، خسارت‌ها پس از جمع بندی و دریافت گزارش‌های تکمیلی اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *