نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس:

می‌توانستیم با هزینه 500 میلیارد مانع خسارت 10 هزارمیلیاردی سیل شویم/ نمی‌توانیم بگوییم مشکلات تا ابد حل نمی‌شود

لینک کوتاه

دکتر جوکار نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم مشکلات تا ابد حل نمی‌شود، گفت: می‌توانستیم با 500 میلیارد مانع خسارت 10 هزارمیلیاردی سیل شویم.

به گزارش طلوع یزد، دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای شورای شهر یزد با اشاره به اینکه خطوط فاصل بین حریم و محدوده شهر یزد باید کاملا مشخص باشد، گفت: در نقشه ارائه شده، فرورفتگی‌هایی وجود دارد که سبب اختلاف خواهد بود و بعداً با مشکل مواجه خواهیم شد.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات کنونی شهر یزد این است که یک زمین ساخته شده و آب، برق و گاز را دریافت کرده ولی ساختمان مجاور آن از این امکانات محروم است و در فصل سرما و گرما با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند، این کار اصلاً شایسته و درست نیست.
نمی‌توانیم بگوییم مشکلات تا ابد حل نمی‌شود
وی با تأکید بر اینکه فلسفه حضور مسئولان، مردم هستند، افزود: یکسری مشکلات واقع شده که باید از سوی مسئولان حل شود و نمی‌توانیم بگوییم این چالش‌ها تا ابد حل نمی‌شود.
جوکار با بیان اینکه ساخت مسکن با مشارکت مردم به‌خوبی قابل اجرا خواهد بود، اظهار داشت: اگر بخواهیم با امکانات دولتی برای مردم مسکن بسازیم، نه موفق بوده‌ایم و نه خواهیم بود. اگر مردم در ساخت مسکن شریک باشند می‌توانیم نهضت ملی مسکن را در کشور به بهترین شکل اجرا کنیم.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوایل انقلاب به مردم زمین داده می‌شد و خودشان اقدام به ساخت می‌کردند و الان نیز خواسته آنها این است که حریم و محدوده شهر را مشخص کنید تا مشکلاتشان مرتفع شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در شهرها خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهیم ابتدا باید برنامه ریزی، سپس شناسایی مشکلات و چالش‌های شهری و ارائه راهکار و عملیاتی کردن آن است.
در سیل اخیر مردم حتی در منازل خود هم امنیت نداشتند
وی در ادامه با اشاره به سیل اخیر شهر یزد و خسارت‌های ناشی از آن، عنوان کرد: متأسفانه در این سیل مردم حتی در منزل هم امنیت نداشتند و حاصل این قضیه هم بی‌تدبیری درگذشته بوده است زیرا مطالعه و تحقیق نکردیم و اصلاً مسئله را در نظر نگرفتیم که روزی سیل خواهد آمد و باید آن را مدیریت کنیم. در کشور فرانسه که ادعای تمدن دارند هم سیل آمد و نتوانستند جمع کنند ولی ما متفاوت هستیم و باید به مردم خدمت کنیم، البته قبل از بروز اینگونه حوادث باید پیشگیری صورت گیرد.
جوکار با ابراز تأسف از اینکه در موضوع پیشگیری هیچ کاری نمی‌کنیم، افزود: زمانی که در استان یزد شاهد سیل بودیم برای اینکه بخواهیم زیرگذرها و زیرزمین‌ها را از آب تخلیه کنیم، از استان‌های دیگر پمپ آوردیم که اصلاً زیبنده استان یزد نیست.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه اصلاً برای مدیریت بحران در استان یزد آمادگی نداریم، اضافه کرد: مسیرهای سیل سال‌های سال مشخص است و باید پرسید که آیا این مسیرها در استان یزد طی این سال‌ها آزادسازی شده است یا خیر؟ مشخص است که اگر بخواهیم سیل را مدیریت کنیم، باید مسیرهای سیل باز باشد.
وی با بیان اینکه ابتدا و انتهای مسیرهای سیل واگذار و باعث شده که سیل به مردم ضربه بزند، ادامه داد: مسیرهای سیل مستندسازی شده و باید در راستای آزادسازی آن تلاش شود تا دوباره شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه صفر ریال برای بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری استان یزد در نظر گرفته‌اند، گفت: اگر برای آزادسازی مسیرهای سیل 500 میلیارد هزینه شده بود، الان شاهد خسارت 10 هزارمیلیاردی نبودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *