امام جمعه یزد:

مسجد برای یک روحانی باید اداره کل باشد

لینک کوتاه
ناصری

امام جمعه یزد، گفت: مسجد برای یک روحانی باید اداره کل باشد و در این مکان مقدس نسبت به پیگیری و حل مشکلات مردم اقدام کند و امام جماعت مسجد می تواند گره گشای کار مردم باشد.

به گزارش طلوع یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در گردهمایی روز جهانی مسجد که با حضور ائمه جماعات و مسئول هیئت امنای مساجد در مسجد اعظم امامزاده جعفر (ع) برگزار شد با اشاره به معنویت و بیان دلنشین عارفان، اظهار کرد: بیان و رفتار علما و عارفان باید به گونه ای باشد که جان مطلب ادا شود و به قلب شنونده رسوخ کند و گوارای وجود انسان شود.
وی افزود: اعمال و صحبت های انسان باید برای خدا باشد و این رفتار و گفتار خدایی باید در تمام ابعاد زندگی انسان مشخص شود و نیت خدایی داشتن لازمه رفتار خدایی است.
آیت الله ناصری ادامه داد: یکی از کسانی که می‌تواند برای مبلغین در تمامی زمینه‌ها الگو باشد، شیخ «غلامرضا فقیه خراسانی» است، کمتر مسجد و روستایی در استان یزد است که حضور شیخ غلامرضا فقیه را درک نکرده باشد، این عالم بزرگ با حضور در مساجد مختلف رو در رو و با گفتار و رفتار مناسب با مردم برخورد داشته است.
امام جمعه یزد حل مشکلات و سامان یافتن مسائل را در گرو رفتار خدایی دانست و تصریح کرد: اگر تمامی افراد در جامعه با رفتاری خدایی به انجام امور خود و دیگران بپردازند، بسیاری از مشکلات موجود در زمینه های مختلف حل خواهد شد.
آیت الله ناصری مسجد را مکانی برای گره گشایی و حل اختلافات عنوان کرد و افزود: چرا زمانی که مشکلی به وجود می آید با یکدیگر صحبت نمی کنید؟ چرا اختلافات را حل نمی کنید؟ ریشه تمامی مشکلات با رفتار و گفتار خدایی حل می شود.
امام جمعه یزد عنوان کرد: گفتگو در مساجد می تواند کمک کننده باشد به گونه ای که با بیان مشکلات موجود در محله و افراد دیگر، سایر اعضای آن محله می توانند نسبت به رفع آن اقدام کنند.
وی افزود: مسجد برای یک روحانی باید اداره کل باشد و در این مکان مقدس نسبت به پیگیری و حل مشکلات مردم اقدام کند و امام جماعت مسجد می تواند گره گشای کار مردم باشد.
آیت الله ناصری با اشاره به کم شدن توکل به خدا در جامعه اظهار کرد: توکل به خدا باید در مساجد و بین مومنین بیشتر دیده شود تا در بطن جامعه و در قلب مردم رسوخ کند و مردم بدانند که کمک کننده و نعمت دهنده خداست و نباید به دلیل مشکلات موجود از زندگی نا امید شوند.
امام جمعه یزد گفت: رفتار و کردار ما باید به گونه ای باشد که نگه دارنده دین باشد نه از بین برنده عقاید در مردم؛ حفظ و تقویت اعتقادات باید در مسجد آغاز شود و دین دوستی در این مکان مقدس با رفتار سالم و خدایی در جامعه افزایش یابد تا دشمن نتواند علیه دین اقدام کند.
وی با اشاره به حدیث امام سجاد (ع)، بیان کرد: وفا به عهد خود با خدا در برابر مسائلی که خداوند برای مردم قرار داده، برخورد صادقانه با مردم، حیا کردن از خدا و حسن خلق در منزل و نسبت به خانواده اگر در فردی باشد ایمان او کامل است.
آیت الله ناصری با اشاره به عملکرد روحانیون در مساجد، تصریح کرد: روحانیون مساجد باید با رفتار دوستانه و همدلانه خود با مردم، افزایش آگاهی نسبت به مسائل روز دنیا و فضای مجازی، حضور بیشتر در محله و در میان مردم، برگزاری مراسم های سخنرانی در زمینه موضوعات روز در مساجد و همدلی با کودکان و نوجوانان نسبت به ترغیب مردم و نوجوانان برای حضور در مساجد اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *