استاندار یزد:

واگذاری معدن برای تامین هزینه‌های خط انتقال آب در یزد تصویب شد

لینک کوتاه

استاندار یزد از تصویب واگذاری معدن برای تامین هزینه های خط انتقال آب خبر داد و گفت: مسئله آب را در دولت سیزدهم حل خواهیم کرد.

به گزارشطلوع یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در دیدار با امام جمعه یزد ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: دولت سیزدهم از همان ابتدا بنای خودش را بر رضایت خداوند و رضایت مردم قرار داد و از همه فرصت‌هایی که در اختیار داشت سعی کرد برای حل مشکلات مردم اقدام کند بدون اینکه به حواشی بپردازد.
وی افزود: در استان از ابتدای استقرار تیم جدید اقداماتی انجام شد شاید بتوان گفت مهم‌ترین اقدامی که در این یکسال برای آن وقت گذاشته شد و در اولویت اول بود، تدوین برنامه تحولی استان بود چون کار بدون برنامه به نتیجه نمی‌رسد.
استاندار یزد ادامه داد: این برنامه کاملا مبتنی بر اسناد بالادستی تدوین شد و همچنین با مشارکت همه ذی‌نفعان بحث تدوین شد و فقط بخش دولتی این کار را نکرد بلکه در هر بخش فعال آن بخش اعم از بخش خصوصی و مردم ورود پیدا کردند.
فاطمی اظهار داشت: با توجه به اینکه برای شهرستان‌های استان نیز برنامه بلندمدت تدوین نشده بود، به تمام شهرستان‌ها نیز با پیگیری که انجام و صاحب برنامه تحولی شدند و در تدوین این برنامه تحولی از ظرفیت نمایندگان، نخبگان و دستگاه ها و نقطه نظراتی که در شهرستان‌ها وجود داشت استفاده شد؛ لذا ما همه اقدامات‌مان را بر اساس برنامه انجام می‌دهیم و پرکاری دولت به معنای برنامه نداشتن نیست.
وی عنوان کرد: با ورود دولت سیزدهم درصد پوشش واکسیناسیون کرونا 18 درصد بود اما در حال حاضر 95 درصد مردم استان یزد دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و 86 درصد نیز دز دوم و 41 درصد نیز دز سوم و 3 درصد هم دز چهارم را دریافت کرده‌اند.
استاندار یزد یادآور شد: از همان ابتدای کار در استان، تعرضات به خط انتقال آب آغاز شد و چهار نوبت به خط تعرض شد و این قابل قبول نبود که در دولت سیزدهم بخواهد همان مسیر قبل ادامه پیدا کند.
فاطمی اضافه کرد: دولت و وزارت کشور بصورت جدی به مسئله ورود کرد و پیگیری‌هایی که مجمع نمایندگان و مسئولان استان داشتند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که از آن زمان تا الان، علیرغم تنش‌های شدید آبی اما دیگر به خط انتقال آب یزد تعرضی نشد.
وی تأکید کرد: علت آن هم این بود که مسئله آب به دغدغه جدی و اصلی دولت تبدیل شد و در سطح معاون اول رئیس‌جمهور یک کمیته آب تشکیل شد که در آن پنج وزیر و دستگاه‌های مختلف مرطوبه و معاون اول رئیس‌جمهور حضور داشتند و تصمیم‌گیری می‌شد و در حال حاضر نیز ماهیانه این جلسات برگزار و تصمیمات لازم گرفته می‌شود.
استاندار یزد تصریح کرد: یکی از مواردی که اخیرا تصمیم گرفته شد مسئله خط اضطراری آب است که در فاز اول 30 میلیون مترمعکب آب به منابع آبی با رقم 700 میلیارد تومان در یک زمان کوتاه سه ماهه ما می‌تواند اضافه کند و قریب به 140 هزار مترمکعب مخزن جز همین پروژه‌های کوتاه‌مدت است که ساخته شود و تاب‌آوری آبی ما را به بیش از 10 روز افزایش بدهد.
فاطمی بیان کرد: برای اینکه پروژه‌های آبی استان را بتوانیم به سرانجام برسانیم حدود سه هفته قبل که آخرین جلسه کمیته آب تشکیل شد مسئله واگذاری معدن برای حل مسئله آب ایران مرکزی با تاکید بر استان یزد مصوب شد که البته این را وزارت صمت زیر بار نمی‌رفت اما بعد از پیگیری‌های مکرر مصوب شد و مدل اجرایی کار و تأمین مالی را وزارت صمت موظف شده ارائه کند.
وی همچنین به تشریح سایر پروژه ها و برنامه های هفته دولت همچنین اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *