پایان کار احیاء قنات روستای چالمه

لینک کوتاه
سازمان بسیج سازندگی استان یزد

احیاء قنات روستای چالمه توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود

به گزارش طلوع یزد، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد با اشاره به لزوم احیا قنات در روستاهای یزد گفت: گروه های متخصص ما در زمینه احیا قنات در چند نقطه از استان یزد مشغول به فعالیت هستند که یکی از این نقاط روستای چالمه در شهرستان خاتم می‌باشد .
علی اسلامی افزود: در دوسال گذشته سازمان بسیج سازندگی استان یزد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای آب شرب این منطقه اقداماتی از جمله ایجاد خط انتقال آب و ساخت مجتمع آبی را در برنامه خود قرار داد و به پایان رساند.
وی در ادامه عنوان کرد: در قنات روستای چالمه تاکنون 80متر کف شکن، 54متر پیشکارکنی و 20متر حفر چاه انجام شده که تا پایان تابستان کار این قنات به اتمام می‌رسد.
اسلامی گفت: احیای این قنات در جهت کمک به کشاورزان و رساندن آب به زمینهای کشاورزی هست که در حین انجام عملیات لایروبی مردم روستا نیز کمک شایانی کردند تا هر چه زودتر این مهم به سرانجام برسد.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی افزود: از ابتدای طرح احیا ۶۰ رشته قنات را سپاه الغدیر استان یزد در برنامه کاری خود قرار داده و هزینه ای بالغ بر ۲میلیارد تومان نیز برای این منظور در نظر گرفته که تنها برای قنات چالمه ۱۶۰میلیون تومان هزینه شده است.
وی در مورد مشارکت دیگر ارگان ها نیز گفت: جهادکشاورزی همکاری خوبی با ما دارد و تبادل نظر متخصصان هر دو جهاد کشاورزی و این قرارگاه گواه این موضوع می‌باشد.
البته نباید از نقش گروه های جهادی و مقنی های جهادگر نیز غافل شویم چرا که حضور این عزیزان بسیار در روند کار به ما کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *