ضرورت حمایت مسئولین برای توسعه صنایع کوچک خانگی

لینک کوتاه
سیفی

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ارزشمند ترین و شریف ترین تولیدکنندگان سرزمین ما کسانی هستند که در صنایع کوچک فعالیت دارند.

به گزارش طلوع یزد، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی، روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی را به همه گروه های مختلف، داوطلبان اجتماعی، تشکل ها، سازمان های مردم نهاد، مجموعه های جهادی و بسیج که در جامعه حضور فعال دارند تبریک گفت و افزود: یکی از مهم ترین شاخصه های پیشرفت و توسعه جوامع حضور مردم در قالب تشکل های مردمی و گروه های داوطلب در فرآیند های تصمیم گیری و حاکمیتی در کشور است.

مشارکت تشکل ها در سیاست نشان دهنده مردمی بودن آن نظام است

سیفی گفت: هرچه تشکل ها و گروه های مردمی در اجرای سیاست های حاکمیتی مشارکت داشته باشند نشان دهنده این است که آن نظام مردمی تر اداره میشود.

وی در خصوص روز ملی حمایت از صنایع کوچک نیز گفت: امروزه شرایط اقتصادی کشور طوری است که برای کم اثر یا بی اثر کردن تحریم ها، باید به سمت صنایع کوچک برویم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ارزشمند ترین و شریف ترین تولیدکنندگان سرزمین ما کسانی هستند که در صنایع کوچک فعالیت دارند.

سیفی تصریح کرد: صنایع کوچک امروزه ۹۰ درصد صنایع کشور را شامل می شود و به صنایعی گفته میشود که کمتر از ۱۰ نفر در تهیه آن در کارگاه ها، فعالیت داشته باشند.

رونق صنایع کوچک عامل افزایش اقتصاد خانواده ها

وی گفت: اگر صنایع کوچک را به بخش مهمی از صنایع خانگی نیز اختصاص دهیم زمینه توسعه، اشتغال و زمینه تولید در کشور افزایش میابد. همچون قدیم که دستگاه های شربافی در خانه ها وجود داشت و اقتصاد خانواده را میرچرخاند.

وی گفت: اگر کشور ما به سمتی برود که صنایع کوچک خانگی را بتوانیم در همه خانواده ها گسترش دهیم، نه تنها تحریم ها را بی اثر خواهیم کرد بلکه زمینه رشد و توسعه اشتغال و تولید را در کشور روز افزایش خواهیم داد.

امید است مسئولین مربوطه در صنعت با پرداخت تسهیلات مالی، برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد نمایشگاه ها بتوانند زمینه توسعه صنایع کوچک خانگی را در کشور فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *