همزمان با روز آسفیچ

جشن دورهمی نوروز دربخش آسفیچ شهرستان بهاباد برگزار شد

لینک کوتاه

به مناسبت روز آسفیچ مراسم جشن باشكوهي با عنوان دورهمی نوروزدرآسفیچ با حضور سرپرست فرماندار، قشرهاي مختلف مردم ، تعدادي از مسئولان شهرستان و بخشدار در كنار چشمه مرتضي علي (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار طلوع یزد،سرپرست فرمانداری بهاباد در حاشیه برگزاری این جشن باتبریک عید نوروز وخیر مقدم به میهمانان نوروزی به مسائل ومشکلات بخش آسفیچ اشاره کرد وگفت : این بخش یکی از مناطق محروم و دورافتاده استان یزد است و با توجه به پراکندگی زیاد روستاها با مشکلاتی روبروست که در این راستا همت مسئولان را می‌طلبد .
علیرضا تیموری هدف از برگزاری این جشن را معرفی توانمندی‌ روستائیان و همچنین آشنایی با آداب‌ و رسوم و محصولات محلی و روستایی این منطقه عنوان کرد.
وی به شعارسال جدید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده اشاره کرد و افزود: تولید زمانی رونق می‌گیرد و واقعیت پیدا می‌کند که دانش بنیان باشد، دانش بنیان در واقع «تولید دانش بنیان»اشتغالزایی می‌کند.
سرپرست فرمانداری بهاباد به جاذبه های گردشگری و مناطق ییلاقی بخش آسفیچ اشاره کرد و اظهارداشت : بخش آسفیچ ازظرفیتها و پتانسیلهای گردشگری خوبی برخورداراست و باید در حوزه گردشگری از این ظرفیتها برای معرفی آسفیچ استفاده شود .
در این مراسم برنامه‌هایی از قبیل چوب بازی سنتی ، موسیقی محلی ، برگزاری مسابقه ، و … اجرا شد .
بخش آسفیچ از شمال به بخش مرکزی بهاباد از جنوب به ارتفاعات حسن کل و شهرستان کوهبنان کرمان از شرق به شهرستان راور کرمان و از غرب به دهستان سبز دشت بافق محدود است .
آسفیچ شهری خفته در دل کویر و با قدمتی به دیرپایی ابدیت، دارای طبیعت بکر، مناظر دل‌انگیز، جاذبه‌های گردشگری ، مزارع سرسبز، باغ‌های منحصربه‌فرد ، آبشارها و جویبارهای لطیفش این سرزمین جادویی را به « باغ شهری» مبدل کرد که دست طغیانگر بی ترحم مدنیت نیز نتوانسته تیشه ب رریشه اصالت و تمدن این سرزمین کهن فرود آورد.
درخت چنار سه‌هزارساله‌اش همچنان با استواری پابرجاست و سمبل و نمادی از استقامت و پایداری مردمانش را به نمایش گذاشته است.
در آن‌ سوی این سرزمین ، قبرستان تاریخی بیت‌المقدسی به اصالت قدمت تاریخ کهن این خطه پهناور و کویری گواهی می‌دهد.
آسفیچ تابستان‌ها میزبان گردشگرانی است که فارغ از هیاهوی نا مناسب و جنجال‌های زندگی شهرنشینی مجالی برای آرمیدن می‌خواهند و زمستان‌ها گویی حال و هوایی دیگر دارد و بوی کاه‌گل کوچه‌هایی که حکایت از صداقت مردمانی پاک، صمیمی و با عاطفه دارد با باران رحمت الهی در هم می‌آویزد و مشام رهگذران را نوازش می‌دهد .
ارتفاعات حسن کل دوم ین کوه برف‌گیر استان یزد که حکایت از استواری و سربلندی مردان و زنانی دارد که پا به‌پای ایرانیان سرافراز، در ساختن ایرانی آزاد و آباد جان را در طبق اخلاص نهادند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *