مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد:

دست دوستی به زمین به وقت«ساعت زمین»/میراث یزد به احترام زمین خاموش می‌شود

لینک کوتاه

ساعت زمین یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت نامگذاری شده و هدف آن جلب توجه مردم به حفظ کره زمین و پیامدهای تغییرات اقلیمی در یک ساعت خاص در آخرین شنبه مارس است.

به‌گزارش طلوع یزد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد،احمد آخوندی از خاموشی روشنایی تمام ابنیه تاریخی استان در روز جهانی ساعت زمین و در ساعت 20 خبر داد و گفت: تمام ابنیه تاریخی استان نیز مانند سراسر دنیا به احترام زمین خاموش خواهد شد.
وی با بیان اینکه هر ساله امیرچقماق به عنوان نماد شهر تاریخی یزد فقط در این رویداد خاموش میشد، گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته تمام ابنیه تاریخی استان خاموش خواهند شد.
این مسئول با بیان اینکه ساعت جهانی زمین رویدادی در گستره جهانی است، تصریح کرد: این رویداد به مردم جهان یاد آور می‌شود که زمین در خصوص انرژی تا چه میزان باید محتاطانه عمل کند و ما نیز به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان در این خصوص اهتمام می‌کنیم.

آئین«ساعت زمین»1401 شنبه، 6فروردین مصادف با 26مارچ از ساعت 20:30 الی 21:30 به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *