برگزاری جشنواره ملی نهج البلاغه در یزد

لینک کوتاه

جشنواره ملی نهج البلاغه در ۴ بخش هنری و بخش ویژه مفاهیم و ارزش های نهج البلاغه برگزار می‌گردد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ جشنواره ملی نهج البلاغه به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم به همت دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به مدت ۳ روز برگزار می‌گردد.

از آنجایی که نهج‌البلاغه، جامع‌ترین کتاب پس از قرآن است که می‌تواند راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی به شمار آید و هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون عهده‌دار شود، این جشنواره در بخش های مختلف ادبی، هنرهای تجسمی، هنرهای دیجیتال، صنایع دستی و بخش ویژه مفاهیم و ارزش های نهج البلاغه ویژه عموم برگزار می‌شود.

از جمله محورهای جشنواره ملی نهج البلاغه میتوان به دشمن شناسی در نهج البلاغه، زندگی سالم در نهج البلاغه، مدیریت و اخلاق مدیران در نهج البلاغه و اقتصاد سالم و جامعه پویا در نهج البلاغه اشاره کرد که باتوجه به شرایط کنونی جامعه نیاز به شناخت، فراگیری، سیر و عمل به نهج البلاغه به شدت احساس می‌شود.

جامعیت نهج البلاغه به گونه ای است که می‌تواند به نیازهای مختلف بشر پاسخ دهد و جامعه ما همان‌گونه که به آموزه‌های قرآن نیاز دارد، به معارف نهج‌البلاغه نیز محتاج است تا بتواند ارزش هایی چون مضامین فرهنگی و تربیتی در نهج البلاغه و اخلاق فردی و اجتماعی در نهج البلاغه را درک و از آن استفاده کند.

لازم به ذکر است آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۲۷ تیرماه اعلام شده است و اختتامیه این جشنواره یکم مرداد ماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است دبیرخانه دبیرخانه جشنواره ملی نهج البلاغه در دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *