?شورای نگهبان نهادی مهم در حکومت جمهوری اسلامی/ شورای نگهبان عهده دار حراست و نگهبانی از احکام اسلام و صیانت از قانون اساسی

لینک کوتاه
سیفی

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورای نگهبان یکی از مهم ترین نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش طلوع یزد، سیفی سالروز تاسیس شورای نگهبان را گرامیداشت و گفت: حراست و نگهبانی از احکام اسلام و صیانت از قانون اساسی برابر اصل 99 قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است.

وی میگوید: در 26 تیرماه سال 59 شورای نگهبان رسما کار خود را در نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرد. سه وظیفه اصلی از جمله نظارت بر قانون گذاری همه ی قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان می رسد جهت حراست و نگهبانی از اهداف اسلام و صیانت از قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی، اگر اختلاف نظری بین سران در خصوص قانون اساسی ایجادشد و همچنین وظیفه نظارت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: یکی از نکاتی که در مجامع عمومی مطرح می شود این است که شورای نگهبان فقط مختص ایران است اما اینگونه نیست و درقالب های دیگری در سایر کشور های دنیا نیز این شورای نگهبان وجود دارد .

سیفی ادامه داد: در مصر با عنوان محکمه النقد، در ترکیه دادگاه قانون اساسی ، آمریکا مجلس نمایندگان و سنا، انگلستان مجمع عوام، روسیه دادگاه قانون اساسی و….در هر کشوری وجود دارد و این وظیفه ای که برعهده شورای نگهبان گذاشته شده است را انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *