سردار سلیمانی در یادواره شهدای بنیز؛

شعله های فروزان مقاومت ملت ایران هیچگاه خاموش نمی شود/دنیا مرهون فرهنگ مقاومت ملت ایران است

لینک کوتاه

سردار سلیمانی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی مقاومت را به دنیا معرفی کرد و شکل دهنده جبهه مقاومت درمقابل نظام سلطه و جهل بود گفت : دنیا امروز مرهون فرهنگ مقاومت ملت ایران است.

به گزارش طلوع یزد؛ بیست و ششمین یادواره ۲۲ شهید روستای بنیز، باب دهوئیه و بهشت آباد شهرستان بهاباد با حضور سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، حجت الاسلام والمسلمین بشکانی امام جمعه بهاباد و جمعی از مسئولین شهرستان های بافق و بهاباد و با روایتگری سیدایمان یاراحمدی در روستای بنیز برگزار شد.
سردار سلیمانی در این مراسم گفت: شهدا جوانانی بودند که حرفه نظامی نداشتند و زمانی که به فهرست شهدا نگاهی می اندازیم اکثر آنها دانش آموز، کشاورز، کارگر، طلبه، معلم و از اصناف و اقشار مختلف بودند.
وی در ادامه افزود: شهدای ما نشان دادند که ملت ایران به دنبال جنگ نبوده بلکه به دنبال پرکردن خلاء ها و نابسامانی ها از دوران ستم شاهی طاغوت بود، اما چون انقلاب اسلامی یک فصل جدید را در تاریخ بشری آغاز و در میانه شرایط آن روز دنیا که بین اردوگاه غرب امپریالیسم و سرمایه داری و شرق سوسیالیسم و کومونیسم تقسیم شده و یک راه جدید نجات بخش را در مقابل چشمان بشریت گشود و یک مسیر تعالی، آزادی بخش و عدالت خواهانه را گشود.
سردارسلیمانی تصریح کرد: بیش از ۶۰ موسسه مطالعات راهبردی در امریکا توسط اسرائیل بنیان نهاده و اداره می شود. این موسسات بررسی و بیان کردند که انقلاب اسلامی مسیر تاریخ بشریت را تغییر و اگر جلوی انقلاب گرفته نشود منافع نظام سلطه و غرب به خطر خواهد افتاد، به همین دلیل تمام امکانات نظام سلطه در مقابل ملت و جمهوری اسلامی ایران بسیج شد. در دوسال قبل از شروع تجاوز صدام کودتاها، توطئه های تجزیه طلبی، جنگ های منافقین و سازمان های مارکسیستی در داخل شهرها و بعضی از توطئه های به ظاهر قومیتی اصل نظام را هدف ولی زمانی که دیدند استحکام نظام بالاتر از آن است که با چنین فتنه هایی بتوان آن را متوقف کنند فتنه بزرگی را در مقابل ملت ایران طراحی و به اجرا گذاشتند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: آغاز جنگ در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رقم وملت ایران در مقابل یک آزمون بزرگ تاریخی قرار گرفت و براساس محاسبات مادی و روش هایی که در دانشگاه‎ها و موسسات مطالعات راهبردی مرسوم بود حمله متجاوزین در زمان درستی انجام گرفت.
وی بیان داشت: نظام سلطه به لحاظ محاسبات تصورمی کرد جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره آمده و تسلیم خواهد شد، در واقع مطالبات و محاسبات آنها یک وضعیت حداکثری را متصور و آن هم ساقط کردن نظام و یک وضعیت حداقلی که جدا شدن خوزستان و بخش های مهمی از استان غرب کشور بود. نه تنها ملت ایران پای میز مذاکره نرفت بلکه آماده و با دستان خالی در مقابل متجاوز صف آرایی و فرزندان ملت ایران دعوت امام را لبیک و به میدان های نبرد شتافتند. از نوجوان و جوان تا میانسال و کهنسال در میدان نبرد حضور پیدا کردند .
سخنران یادواره شهدای روستای بنیز به مدیریت اللهی امام خمینی(ره) در جنگ اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت اللهی و مردمی ولایت فقیه توانست مردم را به میدان آورده و با جود اینکه ملت ایران آماده حضور در جنگ نبود ناظر بر همین مسئله است و امام با یک راهبرد جدید جنگ را اداره و آن حضور مردم بود که نبرد علوی و عاشورائی و خلق یک مکتب دفاعی جدید که شاه بیت ان فرهنگ مقاومت است.
سردار سلیمانی ادامه داد: شرایط سیاسی کشور و ریاست یک فرد خیانت کار بر قوه مجریه به نام بنی صدر که فرمانده کل قوا بود در یک سال اول جنگ تحرک چندانی نداشتیم، از عملیات فرمانده کل قوا که همزمان با عزل بنی صدر درمردادسال ۶۰ و فرمایش امام که حصر آبادان باید شکسته شود و انجام عملیات ثامن الائمه در سال ۶۰ ، طریق القدس، فتح المبین و نهایت شروع عملیات الی بیت المقدس و آزادی خرمشهر کمتر از یک سال اتفاق افتاد که امام راحل با راهبرد به میدان آوردن مردم و رقم زدن نبرد عاشورایی و علوی در کنار ارتش پرافتخار، سپاه پاسداران و جهاد سازندگی سنگرسازان بی سنگر ملت ایران توانست دشمن را شکست وتمام سرزمین های ایران آزاد کند. اگر نبود حمایت گسترده نظام سلطه و پشتیبانی مالی کشورهای مرتجع منطقه خلیج فارس رژیم پوسیده صدام بعد از عملیات الی بیت المقدس و آزادی خرمشهر ساقط می شد.
وی به دستاوردهای ملت ایران اشاره و خاطرنشان کرد: دستاوردهای مقاومت ملت ایران بسیار برجسته است اولین دستاورد آن مقاومت نهادینه شدن و تبدیل گفتمان مورد اعتنای سایر ملت های جهان است. در سطح جهان اسلام جبهه مقاومت شکل گرفت، شهید سلیمانی منتشر کننده گفتمان مقاومت در جهان اسلام و شکل دهنده جبهه مقاومت در مقابل نظام سلطه و لشکرهای سیاهی و جهل و نادانی داعش و سایر لشکرهای تکفیری بود و امروز این شهید به عنوان یک مصلح جهانی توانست مفهوم مقاومت را تبدیل به یک جبهه گسترده پیروز در مقابل این خطر بزرگی که بشریت را هدف گرفته بود کند و دنیا امروز مرهون فرهنگ مقاومت ملت ایران و مصلح بزرگ ملت ایران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دنیا از شهید سلیمانی تصویر یک مصلح جهانی را در ذهن دارد نه تصویر یک فرمانده نظامی، وی مسیر تاریخ بشریت را به تبع اتفاقی که افتاده بود تغییر داد و این یکی از بزرگترین دستاوردهای مقاومت ملت ایران و فرهنگ ایثار و شهادت فرزندان ملت در دوران دفاع مقدس است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران به اوج قله‌های افتخار و سربلندی رسیده است، یادآور شد: امروز ایران اسلامی در علوم مختلف فضا نوردی، نانو، فناوری، علم نظامی و… در دنیا حرف برای گفتن دارد و از نظر پیشرفت‌های علمی جزو ۵ کشور آسیایی و در میان کشورهای اسلامی رتبه اول را دارد که این به برکت انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرد.
سردار سلیمانی با اشاره به این که در گام دوم انقلاب قرار داریم و گام اول را با کوله ‌بار و گنجینه بی ‌بدیلی از تجربیات گران ‌بها پشت سر گذاشتیم، افزود: ظرفیت‌های فراوان و کم‌ نظیری در کشور داریم و رهبر انقلاب با بیانیه گام دوم، نقشه راه ملت ایران را ترسیم کردند.
سخنران یادواره ۲۲ شهید روستای بنیز در پایان افزود: ملت ایران در گام دوم انقلاب اسلامی مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی را طی می‌کنند، امروز دوران رضاخانی‌ها پشت سر گذاشته شده و ملت ایران توانست در مقاومت و ایستادگی الگو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *