ارتقاء دانش حقوقی صنوف، در پیشگیری از وقوع جرم تأثیر مستقیم دارد

لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان یزد، پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه قوه قضاییه برشمرد و اظهار داشت: ارتباط هدفمند اصناف با دستگاه قضایی و ایجاد زمینه هایی برای ارتقاء دانش حقوقی آنان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی تأثیر دارد.

به گزارش طلوع یزد، غلامعلی دهشیری در نشست با اصناف، بازاریان و کسبه،که به مناسبت هفته قوه قضاییه و روز ملی اصناف تشکیل شده بود، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان در راستای تعامل خوب با اصناف و بازاریان یک مشاور حقوقی در قالب ارشاد و معاضدت قضایی جهت مشاوره حقوقی رایگان در اتاق اصناف مستقر تا پاسخگوی سئوالات حقوقی و قضایی اصناف استان باشد.
وی به بهره گیری از تشکل های شبه قضایی جهت حل و فصل برخی اختلافات خرد بین صنفی تأکید کرد و گفت: کانون داوری استان آمادگی جهت استقرار یک موسسه در اتاق اصناف استان را دارد.
این مقام قضایی با بیان اینکه قطعاً نظارت اصناف بر خود اصناف بهترین نوع نطارت است، افزود:‌ نتیجه سالم سازی در حوزه اصناف، به خود مردم برخواهد گشت و ضرورت دارد در این زمینه تلاش مضاعف صورت گیرد.
وی نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی را خواستار شد و بیان داشت: هر فردی برای انجام هرگونه فعالیت صنفی نیازمند اخذ پروانه است لذا باید از فعالیت افراد بدون پروانه در صنوف جلوگیری و‌ مدیریت کرد.
وی لزوم ساماندهی بنگاه های مشاور املاک را یادآور شد و گفت:‌ نابسامانی های مدیریتی در صنف بنگاه های مشاور املاک در رشد برخی از مشکلات در حوزه زمین و مسکن و اجاره بها اثر داشته است.
رئیس کل دادگستری استان یزد، آموزش را حلقه مفقوده در بنگاه های مشاور املاک و خودرو ذکر کرد و بیان داشت:‌ هرچه تسلط متولیان بنگاه های مشاور املاک و خودرو بر قوانین و مقررات مرتبط با معاملات بالاتر باشد ضریب مشکلات بعدی آحاد جامعه در بستن قرار داد و یا معامله و تولید پرونده و تحمیل هزینه بر مردم پایین تر خواهد آمد.
وی استفاده از اتباع بیگانه در برخی از صنوف به ویژه صنوف بهداشتی و اغذیه فروشی را به عنوان یک چالش جدی مطرح کرد و گفت:‌ با توجه به حساسیت این موضوع و ضرورت صیانت از سلامت آحاد جامعه، باید به بحث به کار گیری اتباع بیگانه در صنوف با جدیت وارد شد و برخورد قانونی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *