بر اساس دستورعمل وزارت عتف؛

شورای نظام ایمنی، سلامت و محیط زیست آزمایشگاه ها و کارگاه ها در دانشگاه یزد تشکیل شد

لینک کوتاه

به گزارش طلوع یزد، رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یزد از تشکیل شورای نظام ایمنی، سلامت و محیط زیست آزمایشگاه‌ها و کارگاه ها در این دانشگاه خبر داد.
دکتر سید ابراهیم سیفتی با اشاره به اینکه این دستور عمل در آذرماه سال 1394 از سوی دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه های کشور ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این شورا ارتقای ضریب ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) فعالیت های تحقیقاتی متنوع و اهتمام در جهت جلوگیری و پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از انجام آزمایش های مختلف فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی و حفظ بهداشت و سلامت افراد و محیط زیست با به کار بستن شیوه های علمی و استانداردهای لازم در سطح ملی و بین المللی در آزمایشگاه ها و کارگاه های مؤسسات است.
وی افزود: برقراری نظام ایمنی، سلامت و محیط زیست در محیط های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری جهت حفظ ایمنی و سلامت استفاده کنندگان از خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی و همچنین نیروی انسانی شاغل در آن بخش جزو الزامات قانونی است که در دانشگاه یزد نیز به منظور اجرای سیاست های یادشده جهت ایجاد محیطی ایمن و سالم در آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه، این شورا تشکیل شد.
وی همچنین با اشاره به جلساتی که در این زمینه تاکنون با کارشناسان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پردیس‌های علوم، فنی و مهندسی و دانشکده منابع طبیعی برگزار شده است، گفت: در این جلسات مشکلاتی مطرح شد که برخی از این مشکلات هرچند کوچک و به سرعت قابل حل است اما لازم است که با هماهنگی مسئولان ذیربط پیگیری و برطرف شوند.
دبیر شورای نظام ایمنی، سلامت و محیط زیست آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه یزد از مسئولان و کارشناسان کلیه بخش های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه خواست هر مشکلی درخصوص HSE آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها دارند را از طریق مکاتبه با دبیر شورا پیگیری کنند.
وی افزود: براساس ماده 4 دستورعمل اجرایی رییس دانشگاه، ریاست این شورا را بر عهده دارد و اسامی سایر اعضای این شورا نیز که از سوی دکتر عباس کلانتری خلیل آباد، رییس دانشگاه یزد معرفی شده اند بدین شرح است:
دکتر محمدعلی ایرانمنش، معاون پژوهش و فناوری (نایب رئیس شورا)
دکتر محمدعلی امراللهی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
دکتر سیدمحمد طباطبائی‌نسب، معاون اداری و مالی
دکتر محمدرضا صادقیان شاهی، معاون دانشجویی
دکتر سیدابراهیم سیفتی، رئیس اداره آزمایشگاه مرکزی (دبیر شورا)
دکتر محمدرضا نوربالا، رئیس پردیس علوم
دکتر عبدالحمید انصاری، رئیس پردیس فنی و مهندسی
دکتر محمدرضا علمی، رئیس دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی
دکتر علی اکبر شریفی مهرجردی، رئیس دانشکده هنر و معماری
مهدی خانی سانیج، مدیر حراست
همچنین دو نفر از صاحبنظران در حوزه ایمنی، سلامت و محیط زیست دکتر رضا پورحسینی، مدیر طرح‌های عمرانی و دکتر احمد زندوانیان رئیس اداره بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی و یک نفر کارشناس ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای، دکتر محمد اسلامی‌ کلانتری‌، مسئول فیزیک بهداشت دانشگاه در این شورا عضویت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *