بخش اعظمی از سرمایه اجتماعی کشور در سایه عملکرد دستگاه قضایی است

لینک کوتاه
جوکار

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین ارباب رجوع و تردد مردم به دادگستری هاست لذا اگر مردم از عدلیه رضایت داشته باشند، سرمایه اجتماعی کشور رشد و ارتقاء خواهد داشت.

به گزارش طلوع یزد، محمدصالح جوکار در آیین بزرگداشت هفته قوه قضاییه و تجلیل از قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان یزد، اظهار داشت: اکنون در کشور، سه قوه در بالاترین سطح همکاری و تعامل قرار دارند که باید از این فرصت طلایی برای رشد و تعالی کشور و گره گشایی از امور مردم بیشترین بهره را برد.
وی با اشاره به ایجاد یک ساز وکار جدید تشکیلاتی برای سامان دهی و سرعت بخشی به تعاملات مجلس و قوه قضاییه در کشور، تصریح کرد: این ساز و کار که با حضور نائب رئیس مجلس، معاون اول قوه قضاییه، برخی از مسئولان ارشد قوه قضاییه و تعدادی از اعضای کمیسیون های تخصصی تشکیل می گردد، مقرر است فرایند های ارتباطی و کاری دو سویه تسهیل و تسریع کند.
این مقام مسئول ایجاد زمینه های ارتباط بیشتر نمایندگان قوا در استان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: هرگاه ارتباطات نمایندگان قوا در استان بهتر و بیشتر بوده است از کار مردم گره بیشتری باز شده است.
وی بر حفظ حقوق بیت المال و احیای حقوق عامه توسط دستگاه قضایی تأکید کرد و بیان داشت: بیشترین خسران وارد شده به کشور ناشی از اهمال کاری، سهل انگاری و ترک فعل مدیران صورت می گیرد و انتظار است قوه قضاییه و به ویژه دستگاه قضایی در استان نسبت به اینگونه مسائل با جدیت در میدان باشد.
نماینده مردم یزد و اشکذر، حضور قضات در مساجد در طرح 30شب 30سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی را قابل تقدیر دانست و گفت:‌ تجربه ثابت کرده بسیاری از مشکلات قضایی پیش آمده برای مردم، ناشی از عدم اطلاعات حقوقی است و اگر زمینه هایی را برای ارائه اطلاعات حقوقی و قضایی و آموزش های مرتبط فراهم کرد، از تشکیل پرونده های بیشتر پیشگیری می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *