کلینیک پژوهشی اقدامی مؤثر در راستای پیشگیری از تخلفات علمی

لینک کوتاه
نوید نصیری زاده

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد عنوان کرد: کلینیک پژوهشی اقدامی مؤثر در راستای توانمندسازی محققان و پیشگیری از تخلفات علمی و پژوهشی است.

به گزارش طلوع یزد، نوید نصیری‌زاده اظهار کرد: سال گذشته کارگروهی متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با عنوان «کارگروه کلینیک پژوهشی» آغاز به کار کرد.

وی افزود: این کارگروه در راستای ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی استادان و دانشجویان به آموزش و توانمندسازی، آسیب‌شناسی پژوهشی و انجام خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های ترجمه، ویرایش متون و مقالات، تجزیه و تحلیل آماری، آموزش و مشاوره در زمینه مقاله‌نویسی، راهنمایی درباره چگونگی انتخاب موضوع رساله، انتخاب مجله معتبر و مناسب، بررسی همپوشانی مقالات، مشابهت‌یابی و اصالت‌سنجی پایان‌نامه‌ها اقدام کرده و در این راستا از استادان مجرب و متخصصین رشته‌های مختلف بهره گرفته شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با بیان اینکه یکی از معضلات نظام آموزش عالی کشور پایان‌نامه‌نویسی، ارائه پایان‌نامه و یافته‌های مستخرج از آن با غنای علمی مناسب در راستای رفع نیازهای جامعه است، عنوان کرد: وجود کلینیک پژوهشی می‌تواند چالش‌های پیش رو را کاهش دهد و اقدام مؤثری در راستای پیشگیری از تخلفات علمی محسوب می‌شود.

نصیری‌زاده ابراز امیدواری کرد که با شکل‌گیری چنین بستری، مأموریت دانشگاه درباره کیفیت‌بخشی، رشد علمی و کارآمدسازی نظام آموزشی در راستای اهداف راهبردی کلان دانشگاه آزاد اسلامی محقق شود.

وی مطرح کرد: دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به سامانه «https://yazd.iau.ir/fa/page/۳۲۷» از خدمات پژوهشی این کلینیک مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *