کوتاه سازی فرایند دادرسی و جلب رضایت حداکثری مراجعین، مورد اهتمام باشد

لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان یزد، استمرار تلاشها در مسیر رسیدگی به پرونده های معوقه، مسن و کثیرالشاکی و ارتقاء کیفیت رسیدگی را خواستار شد و گفت: باید با کوتاه سازی فرایند دادرسی، رضایت حداکثری مردم را جلب کرد.

به گزارش طلوع یزد، غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه، افزود: اصل و مهم راهبردی در دستگاه قضایی و دادگستری، عملکرد مثبت است که منجر به آمارهای مثبت می شود و الا هرگونه تلاش و تظاهر با هدف مثبت سازی آمارها تلاشی عبث و هدر دادن وقت و هزینه و فرسودن جسم و روان است.
وی بر تعامل، همراهی و همکاری در شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: تقویت همدلی و انسجام و وحدت بین کارکنان و مدیران قضایی و همچنین بین مسئولان شهرستان، به پیشبرد امور و کاهش مشکلات حقوقی-قضایی و به تبع آن قضازدایی و سبک سازی بار محاکم کمک می کند.
دهشیری به اولویتهای دستگاه قضایی در برنامه1401 اشاره کرد و بیان داشت: اهتمام به ارتقاءکیفیت عملکرد با کار جهادی، پیشگیری از وقوع جرم، کوتاه سازی فرایند دادرسی و تلاش برای جلب رضایت واقعی مردم از جمله این اولویت هاست.
این مقام قضایی، تمرکز بر اهداف قوه قضاییه در سند تحول و تعالی و تلاش برای اجرایی نمودن محور های 15گانه ریاست قوه قضاییه در سال جاری را خواستار شد و تصریح کرد: کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی با انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی پیرامون برخی مسائل، کوتاه کردن زمان رسیدگی‌ها و کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و کم کردن تعداد زندانیان و تلاش و همت مضاعف در تحقق شعار سال و حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب قوانین و مقررات، باید در دستور کار باشد.
وی حفظ کرامت انسانی، تکریم ارباب رجوع و ارتقاء سرمایه اجتماعی را یک اصل مهم و راهبردی ذکر کرد و اظهار داشت: صبر و حوصله و متانت در شنیدن خواسته ها و درد و دل مراجعین و راهنمایی مشفقانه آنها، حضور در مساجد و حسینیه‌ها و دیدار بدون واسطه با مردم و ارائه مشاوره های حقوقی و قضایی از جمله اولویت‌هایی است که باید مورد اهتمام باشد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، ابراز داشت: مقابله قاطعانه با مخلان امنیت مردم، مبارزه بدون اغماض با مفسدان اقتصادی، نظارت مستمر و روزانه بر سراسر مجموعه و زیرمجموعه‌ها بصورت حضوری و سیستمی، تعامل با ضابطین در راستای افزایش امنیت مردم، حفظ حقوق عامه و مقابله با متعدیان حقوق مردم نیز مورد تأکید است.
وی توجه به وضعیت مردم و تلاش برای رفع مشکلات آحاد جامعه را خواستار شد و تأکید کرد: در زمانی که دشمن، معیشت مردم را گرو گرفته و با جنگ شناختی، ادارکی و ترکیبی همه آحاد جامعه را بمباران می کند و توپخانه های رسانه ای معاندین، امنیت روانی و آرامش ذهنی را از مردم ربوده است، باید تا آنجا که امکان دارد، گره گشای مردم بود و به آنان خدمت کرد.
دهشیری تصریح کرد: بصیرت و هوشیاری مردم نقطه قوت نظام اسلامی است که در همه عرصه ها و صحنه ها حضور داشته و دارند و شایسته بهترین خدمت رسانی اند.
شایان ذکر است در این آیین، از خدمات تلاش های مجتبی رحمت زاده تقدیر شد و سید مهدی رضوی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه معارفه گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *