در رویداد آبی مهریز مطرح شد:

دفن غیر بهداشتی زباله، شیرابه های آن و آلودگی منابع آب زیرزمینی

لینک کوتاه
جوادیان زاده

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در رویداد آبی شهرستان مهریز گفت: دفن غیر بهداشتی زباله و شیرابه های آن زمینه ایجاد آلودگی منابع آب زیرزمینی را فراهم می کند.

به گزارش طلوع یزد به نقل از  روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد«محمدمهدی جوادیان زاده»در این جلسه ضمن شنیدن مسائل و مشکلات آبی شهرستان، با بیان اینکه وضعیت آب در سراسر کشوروضعیت بحرانی است و استان ما نیز با افت شدید آبخوان ها  مواجه می باشد گفت:این شرکت آمادگی هرگونه همکاری و تعامل با مدیران شهرستان جهت رفع مشکلات آبی را دارد.

وی دفن غیربهداشتی زباله ها را در آلوده کردن منابع آب زیرزمینی موثر دانست و با اشاره به اینکه شیرابه های زباله یکی از مخرب ترین آلاینده ها است و برمضاعف شدن آلودگی آبهای زیرزمینی دامن می زند بر اجرای دفن بهداشتی زباله ها تاکید کرد.

وی به طرح آزادسازی و لایروبی رودخانه ها نیز اشاره و با بیان اینکه همیاری و همکاری دهیاری، فرمانداری و بخشداری ها نیز در این زمینه لازم است گفت:هردهیاری که آمادگی دارد می تواند تفاهم نامه ای با شرکت آب منطقه ای جهت اجرای این طرح داشته باشد.

فرماندار مهریز نیز ضمن گزارشی از مشکلات شهرستان و اقدامات انجام شده گفت:وضعیت شهرستان مهریز از لحاظ وضعیت منابع آبی مناسب نمی باشد و مردم در این زمینه با مشکل روبرو هستند.

 “محمد دهقان بنادکی” یکی از دغدغه های اصلی شهرستان مهریز، قطعی آب شرب و مسئله فاضلاب دانست و گفت:باید با هماهنگی همه ارگان ها مشکلات را مدیریت نماییم.

نماینده شرکت آبفای مهریز نیز توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت تصفیه خانه فاضلاب شهر مهریز ارائه و افزود: این تصفیه خانه در شهریور سال جاری راه اندازی خواهد شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان مهریز در ابتدای این رویداد گزارشی از وضعیت منابع آبی شهرستان و اقدامات حفاظتی انجام شده ارائه داد.

در حاشیه این رویداد آبی میز خدمت و نشست با کشاورزان نیز برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *