جلب مشارکت مردم در کشف فساد مورد اهتمام باشد

لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: باید برای کشف و مبارزه با فساد و جلوگیری از تعرض به حقوق بیت المال، از ظرفیت مردم و مشارکت آحاد جامعه استفاده کرد.

به گزارش طلوع یزد، غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد، اظهار داشت:‌ یکی از نکات مورد تأکید در قوه قضاییه، برنامه ریزی و تلاش در جهت ارتقاء دانش حقوقی و افزایش آگاهی های مردم، نسبت به مسائل قضایی است.
وی تصریح کرد: حضور در بین مردم و ایجاد زمینه هایی برای دسترسی راحت آحاد جامعه به خدمات قضایی نیز از جمله موضوعاتی است که باید مورد اهتمام باشد.
این مقام قضایی، بر حفظ کرامت منابع انسانی و تکریم مراجعین تأکید کرد و بیان داشت:‌ تکریم ارباب رجوع و مراجعین به دادگستری از تکریم منابع انسانی به عنوان رکن خدمت به مردم آغاز می شود، چراکه اگر شرایط و محیط مناسبی برای کارکنان فراهم شود، زمینه خدمت بهتر و بی منت به خلق هم ایجاد می شود.
وی برنامه ریزی و تدبیر در جهت اجرایی نمودن عنوان شعار سال را از مهمترین وظایف و مسئولیت ها در دادگستری دانست و گفت: در اجرایی و عملیاتی شدن عنوان سال، همه مردم و مسئولان نقش دارند، اما نقش دستگاه قضایی در این زمینه نقشی حائز اهمیت است که باید حامی تولید، اشتغال و کارآفرینی باشد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، شناسایی کانون های پرونده ساز و برنامه ریزی جهت کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی را بسیار مهم برشمرد و ابراز داشت: اتخاذ تدبیر مناسب برای مقابله با عوامل و کانون هایی که موجب افزایش ورود پرونده می شوند باید در دستور کار قرار گیرد و تلاش شود تا آنجا که امکان دارد با شیوه های مدیریتی و سایر روش ها، از تشکیل پرونده جلوگیری شود.
وی انقلاب اسلامی را عطیه الهی ذکر کرد که در سایه دین حق، مردم لایق و جامعیت رهبری شکل گرفته است، و بیان داشت: باید اذعان کرد با وجود تلاش های بنیانگذار جمهوری اسلامی و زحمات خلف صالحش، حضرت آیت الله خامنه ای هنوز برخی از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی محقق نشده که این مهم ناشی از ضعف در برخی مدیریت ها است که باید اصلاح شود.
دهشیری تأکید کرد: مردمی که همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند و سختی ها و صعوبت ها سنگر را خالی نکرده اند، شایسته بهترین خدمت هستند که باید به آنان ارزانی داشت.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های مجید کارگران بافقی، تقدیر، و یدالله جعفری به عنوان رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد معارفه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *