کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (8)؛

مردی با باوری بلند و روشن

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه
مردی با باوری بلند و روشن

مردی با باوری بلند و روشن (زندگی، آثار و افکار استاد محمّدکریم پیرنیا)، یزد: دبیرخانۀ جشنوارۀ کشوری هنرهای تجسّمی (یادمان استاد پیرنیا)، 1377، رحلی، 80 ص، مصوّر.
این کتاب همزمان با جشنوارۀ نامبرده در یزد پخش شد و دربردارندۀ گفتارهایی با عنوان: لبریز از دانش و هنر ، پرهیز از غوغا و هیاهو (در بارۀ زندگی، آثار و خدمات دکتر محمّدکریم پیرنیا) ؛ کتابشناسی استاد پیرنیا؛ خدمات استاد پیرنیا به دانش معماری ایران؛ جایگاه استاد پیرنیا در عرصۀ معماری ایران از زبان کارشناسان ؛ و دیدگاه های استاد پیرنیا دربارۀ هنر و معماری است.
عنوان کتاب، برگرفته از سرودۀ سخنور مشهدی، رضا نظامی سریدار است.
پیرنیا (1301-1376ش) پدر معماری نوین ایران ، نویسنده و پژوهشگر آثار چندی در زمینۀ معماری ایرانی است که بیشتر به کوشش دکتر معماریان فراهم گشته است. او سخنور نیز بود و با تخلّص «پروین» شعر می سرود.
*
خوشبختانه ویرایش دوم این کتاب در انتشارات یزدا، تلفن 22890851/021 و نشانی اینترنتی www.yazdamarket.comو کتابفروشی نیکوروش، تلفن 36264699 -035 موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *