کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (6)؛

شکوه پارسایی و پایداری

این کتاب ها به ترتیب چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه
شکوه پارسایی و پایداری

شکوه پارسایی و پایداری، زندگی و مبارزات و آثار آیت‌الله‌العظمی سید محمّدکاظم طباطبایی یزدی، یزد: فرمانداری یزد، چاپ اوّل و دوم، 1375، رقعی، 18 + 174ص، مصوّر. (بدون نام)

این کتاب در آستانۀ هشتادمین سال درگذشت آیت‌الله‌العظمی طباطبایی یزدی ، مرجع علی الاطلاق عالم تشیع ، روحانی مجدّد و صاحب کتاب عروه الوثقی و مناجات نامۀ منثور و منظوم «بستان نیاز و گلستان راز» چاپ شد. نقش وی در مبارزه با امپراتوری بریتانیا، در منابع تاریخی مکتوب رخدادهای سال های ۱۹۲۰ م و نفوذ نیروهای انگلیسی به عراق، ثبت شده‌است. وی به عنوان چهرۀ طراز اوّل ضدّ مشروطه در میان علما نامدار شد و به رغم تلاش های دولت انگلیس، هرگز حاضر به دریافت کمک های مالی آنان به خودش و حوزۀ علمیه نجف نشد. در این کتاب به غیر از زندگی نامه، فهرست کامل آثار ، شروح بر عروه الوثقی ، بستان نیاز و کتابشناسی وی نیز درج شده است. این کتاب بنا به دلایلی بدون نام این جانب چاپ شد.

کتاب نامبرده در کتابفروشی یزد (آرمان) ، خیابان فرّخی یزدی، بازارچه 110 ، تلفن 36265081 وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *