پست‌های برق نخلستان و آفتاب بافق افتتاح شد

لینک کوتاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سفر به شهرستان بافق، پست‌های برق نخلستان و آفتاب این شهر را افتتاح کرد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی: حجت الله عبدالملکی در سفر به شهرستان بافق یزد پست های اختصاصی برق نخلستان و آفتاب شرکت سنگ آهن مرکزی ایران (بافق) را افتتاح کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به بافق پست برق نخلستان و آفتاب شرکت سنگ آهن مرکزی با ظرفیت هر کدام 150 مگاوات را افتتاح کرد.
از اهداف اجرای این پروژه تامین برق پایدار و مطمئن برای بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور، تامین برق پایدار برای توسعه آتی پروژه های این شرکت و توسعه و افزایش ظرفیت برق رسانی به دیگر صنایع شهرستان بافق و جنوب شرق استان یزد عنوان شده است.
شهرستان بافق یکی از شهرستان صنعتی استان یزد است. این شهرستان از لحاظ معدنی بسیار غنی بوده و اولین معدن سنگ آهن ایران یعنی معدن سنگ آهن چغارت که تغذیه‌کننده شرکت ذوب‌آهن اصفهان در زمان تأسیس آن بوده در ۱۰ کیلومتری این شهر واقع شده است. ذخیره سنگ آهن بلوک معدنی بافق که از ساغند تا زرند کرمان ادامه دارد بالغ بر ۲ میلیارد تن می‌باشد که از آن جمله می‌توان به معادن چغارت با ۱۶۰ میلیون تن ذخیره (۱۰۰ میلیون تن برداشت شده و ۶۰ میلیون تن باقی‌مانده) اشاره کرد.
لازم است ذکر شود که معادن سنگ آهن چغارت، آنومالی شمالی، سه چاهون و لکه سیاه به نام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خوانده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *