شورای اسلامی شهر قانونی!!!

سید بهادر بهادری؛حقوقدان و بازرس خانه مطبوعات استان یزد
لینک کوتاه

نظارت بر معاملات شهرداری وظیفه عمده و قانونی شورای اسلامی شهرها است.
آقای سیفی گفتند از تاریخ ۱۴۰۰/۴/۱۵که آغاز به کار شورای ششم بوده،۶۶جلسه علنی برگزار شده که ۱۵۳ مصوبه داشته است که از بین این مصوبات ۴ مصوبه در کمیته تطبیق رد شده و مجددا ۲مصوبه در شورای اختلاف استان تایید اجرائی گردیده است. و تنها ۲ مصوبه رد شده است.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر یزد این شورا را قانونی ترین شوراهای ادوار گذشته نام نهادند!!
ولی مصداق قانونی بودن تایید شدن در کمیته تطبیق فرمانداری است!!
هدف از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا چیست؟
باید این اهداف را از نظر قانونی و مردمی بررسی نمود.
عمده تفکر و عملکرد شورای ششم با توجه به عملکرد نزدیک به یکساله تامین منابع مالی شهرداری بوده چرا که باید دید از ۱۵۱مصوبه تایید و اجرائی شده چه تعداد از طرف شهرداری بوده چه تعداد از طرح هایی بوده که توسط نمایندگان مردم برای بهبود وضعیت وظایف شهرداری به صحن رفته است؟!!
شورای ششم اهداف عمرانی بیشتری دارد چون تفکر عمرانی ادواری نظیر این دوره را تجربه داشتم و بهترین کمک شورا تسهیل نمودن منابع مالی از طریق مصوبات سهل الوصول نظیر عوارض و …به شمار می رود!! قانون مداری در شوراها مفهوم خاص دارد چون آنها مرجع قانونگذاری شهری ،بومی هستند و باید با تعداد ابطال مصوبات در دیوان عدالت اداری نیز بررسی شود!!
هر چند حجت الاسلام حیدری سعی در تغییر دیدگاه فرهنگی شهری از شاخه هویت است اما به نظر بنده شورای ششم شورای قانون مدار شهرداری است تا شورای شهر!!!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *