رفع مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقویت جنبه های دینی است

لینک کوتاه
خامسی

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه متاسفانه در سالهای گذشته توجه به مباحث دینی کاهش یافته گفت: رفع مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقویت جنبه های دینی است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فخرالسادات خامسی در نشست شورای اسلامی شهر یزد با پروفسور گلشنی اظهار داشت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجو دارد بی توجهی به مباحث و رشته های علوم انسانی است در حالی که این رشته ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی به مشکلات مطرح شده در ارتباط با دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: با وجودی که در ارتباط با ضرورت توجه به مباحث فنی شعار زیادی داده ایم، توجه به آموزش های کاربردی و فنی و حرفه ای در کشور ما بسیار کم است.

وی تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه های ما در طول سالهای قبل نتیجه نهایی که افراد به دنبال آن بودند را نتوانستند محقق کنند و این نتیجه هم فارغ التحصیلی منجر به اشتغال است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته ذهنیت اشتباهی بوده که باید ضعیف ترین افراد را به سمت هنرستانها و فنی و حرفه ای فرستاد در حالی که ما نیاز داریم افراد با توان بالا به سمت این رشته ها بروند چرا که نیاز جامعه در این حوزه است.

خامسی افزود: ریشه بسیاری از مشکلاتی که گفته شد مثل ساختارگرایی، کمیت سنجی، سیاست زدگی، رابطه سالاری، منفعت طلبی و بداخلاقی که ما در جامعه شاهد هستیم به ضعف دینی باز می گردد و اگر ما می خواهیم شاهد جامعه ای به دور از آسیب و مشکل باشیم باید زمینه های دینی را در جامعه تقویت کنیم.

وی ادامه داد: از سالیان سال حرف اول را در کشورهای اروپایی قانون، در کشورهایی از جمله ژاپن وجدان و در ایران دین می زده است اما در سالهای اخیر متاسفانه ضعف دینی سبب شده که خط قرمزها کمرنگ تر شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: به نظر می رسد که در مراکز آموزشی، اجرایی و اداری باید برای تقویت مباحث دینی برنامه ریزی کنیم و اگر برای این موضوع برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم بسیاری از مسائل برطرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *