مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛

کنگره بین المللی شعر توحیدی جریان‌ساز عرصه شعر و ادب آئینی شده است

لینک کوتاه

عابدی گفت: کنگره بین المللی شعر توحیدی جریان‌ساز عرصه شعر و ادب آئینی شده است.

به گزارش طلوع یزد،احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در آیین اختتامیه کنگره بین المللی شعر توحیدی گفت: شعر آیینی یکی از پراقبال ترین حوزه های شعر و ادب فارسی است که در تاریخ و ادب فارسی بیشتر شاعران فارسی زبان با این روش ادای دینی به مکتب و مذهب کرده اند و در این حوزه فعالیت کرده اند.
وی افزود: توحید سررشته مکتب اسلام است و شاعران ما در این راستا سعی کرده اند شناخت خود از وحدانیت خدا را با ذوق و قریحه خود روی کاغذ بیاورند و در اختیار بشریت قرار دهند.
عابدی بیان کرد: برگزاری کنگره در 4 دوره یک جریان در حوزه شعر تولید کرده که قریب به 600 شعر از بیش از 200 شاعر ایرانی و خارجی به این کنگره ارسال می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در عرصه شعر آیینی و توحیدی این کنگره می تواند جریان ساز شود و امروز این نهالی که در اولین کنگره پایه گذاری شده، تنومند شده و شاعران داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است که باید تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *