مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت:

زنجیره صنعت نساجی در استان یزد تکمیل شود

لینک کوتاه
افسانه محرابی

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تکمیل زنجیره صنعت نساجی در استان یزد تاکید کرد.

به گزارش طلوع یزد، دکترافسانه محرابی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با محوریت صنعت نساجی برگزار شد، با اشاره به اینکه نساجی‌ها مواد اولیه خود را از پتروشیمی ها تهیه می کنند، اظهار داشت: تامین مواد اولیه، ماشین آلات و تامین نقدینگی سه موضوع مهمی است که می تواند ارتقا و پیشرفت تمامی صنایع به ویِژه صنایع نساجی را رقم بزند.
وی با اشاره به سابقه استان یزد در زمینه صنعت نساجی بیان کرد: در حال حاضر تامین کل زنجیره نساجی در استان یزد انجام می شود.
دکترمحرابی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره صنعت نساجی در استان یزد، تصریح کرد: هر حمایت و همراهی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت لازم باشد، در این راستا انجام خواهد شد.
مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت ادامه داد: گلوگاه ما در زمینه نساجی پارچه است و بخشی از آن به طور غیررسمی وارد کشور می شود به همین دلیل لازم است برای زنجیره صنعت نساجی برنامه جامع تدوین شود.
وی با بیان اینکه البته واردات رسمی پارچه بیشتر شده است، عنوان کرد: در گذشته میزان واردات غیررسمی پارچه از پوشاک بیشتر بود اما با اقدامات انجام شده، از واردات غیررسمی یا همان قاچاق به شکل جدی تری جلوگیری می شود.
دکترمحرابی تاکید کرد: تا پارچه داخلی تامین نشود، نمی توانیم اجازه واردات ندهیم اما هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد تا تولید پارچه در کشور افزایش یابد.
وی با اشاره به درخواست های استان یزد در حوزه نساجی بیان کرد: در کنار آموزش، مباحث مرکز نوآوری، مرکز آزمایشگاهی، تکمیل هنرستان و … دیده شده است.
دکترمحرابی همچنین بر برندسازی و ساماندهی واحدهای کوچک نساجی در یزد نیز تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک اولویت مدنظر باشد.
وی ضمن تشکر از همراهی رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت از نگاه ویژه استاندار یزد به صنعت نساجی استان قدردانی و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با همراهی مسئولان استان، سربازان جنگ اقتصادی در صنعت نساجی که طی چهار سال گذشته فشارهای بسیار زیادی را تحمل کردند را حمایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *