معاون وزیر جهاد کشاورزی:

حوزه کشاورزی و دامداری یزد می‌تواند الگوی دیگر استانها باشد

لینک کوتاه

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با فعالیت هایی که در حوزه کشاورزی و دامداری استان کویری یزد انجام می شود این خطه می تواند در این حوزه برای دیگر استانهای کشور الگو و نمونه باشد.

به گزارش طلوع یزد، محمد قربانی افزود: استان یزد و شهرستان ابرکوه ظرفیت خیلی خوبی برای تولید محصولات کشاورزی ، گلخانه ای ، دام و طیور ، تولید نشاء و صنایع لبنی به شیوه نوین دارد .

وی اظهار داشت: این ظرفیت ها نشان از تلاش مردم این دیار است؛ این استان در تولید طیور و شیر خودکفا است و در زمینه دام هم در مسیر خودکفایی حرکت می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: مردمان سخت کوش ، کشاورزان و کارآفرینان استان یزد ایده های خوبی دربخش تولید محصولات کشاورزی و دامی دارند و حرکت های خوبی در نوآورانه و دانش بنیان انجام می دهند.

قربانی همچنین خاطر نشان کرد: در بازدید هایی که در مناطق مختلف استان یزد انجام شد با روحیه ای که از کشاورزان و دامداران استان یزد دیدم ، تلاش ، کوشش و پشتکار مردم این دیار ستودنی است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نیاز کشور به تولید محصولات مورد نیاز تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در فرایند نیاز کشور برای خود کفایی تلاش می کند و دراین مسیر درحرکت است .

وی ادامه داد: در بخش صادرات بعداز خودکفایی ، فراوری و ارزش افزوده مورد توجه است بطور مثال اگر گندم را از روسیه وارد و فراوری و صادر کنیم در این حوزه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده خوبی به همراه دارد.

قربانی درباره زمینه اهمیت و بهره وری آب دربخش کشاورزی تصریح کرد: درخصوص مدیریت و بهره وری آب ، سیاست راهبردی که وزارت جهاد کشاورزی دارد اجرای آبیاری نوین است .

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: یزد ، استانی نیمه خشک است و نیاکان ما هم به سمت آب قنات ها برای تامین بخش کشاورزی می رفتند و برای آب خیلی ارزش قایل بودند.

قربانی ادامه داد: هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی سیاست راهبردی را در دستور کار برای حفظ قنوات و احیاء و مرمت آنها دارد.

وی گفت: تولید محصولان کشاورزی را با سازگاری منطقه تولید و در استانی که شرایط آن کم آبی است توسعه و کاشت محصولات کم آبخواه را در دستور کار دارد.

قربانی اضافه کرد: سیاست بعدی استفاده از شیوه آبیاری نوین (زیر سطحی) است که پرت و تلف شدن آب را به صفر می رساند.

معاون وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: هم اکنون این وزارتخانه برای آبیاری نوین ( زیر سطحی ) ۸۵ درصد یارانه برای اجرا کنندگان این طرح اختصاص داده است و کمک بلاعوض پرداخت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *