بیمه عمر

بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد؟

لینک کوتاه

بیمه عمر، اصطلاحی است که بارها به گوش بسیاری از ما خورده است. عناوین دیگری نظیر بیمه آتیه، بیمه زندگی، آینده ساز نیز برای این بیمه به کار می‌روند. این بیمه در ایران بر خلاف سایر کشورها زیاد استفاده نمی‌شود. اطلاعات عموم مردم نسبت به بیمه عمر و شرایط آن محدود است. تصمیم گرفتیم در این مقاله، به بیمه عمر و موضوعات مربوط به آن بپردازیم.

همه افراد جوان، امروز، سخت تلاش می‌کنند تا فردا نوه‌شان از دستشان عیدی بگیرد یا از عهده مراسم ازدواج بچه هایشان برآیند. همه این تجربه‌ها که اشاره کردیم، تجربیات شیرین زندگی هستند. آیا پدر و مادر خانواده آتی که همین جوانان شاغل هستند، بدون وجود سرمایه‌ای مطمئن می‌توانند این هزینه‌ها را تامین کنند یا سر پیری باید باز هم به کار فکر کنند؟ شرکت‌های بیمه‌گر به کمک شما آمده‌اند. این شرکت‌ها سعی می‌کنند با ارائه خدمات بیمه عمر و سود تضمینی‌اش از استرس نبود سرمایه شما کم شود. بیمه عمر همان بیمه سرمایه گذاری است که طرفداران زیادی دارد. برای همین اگر عبارت بیمه عمر و سرمایه گذاری شنیدید، تعجب نکنید.

پوشش های اصلی بیمه عمر

پوشش‌های اصلی بیمه عمر، فوت و بازنشستگی است؛ یعنی درصورتی‌که بیمه‌گزار فوت کند، این بیمه مبلغی را به‌عنوان سرمایه فوت به ذی‌نفعان وی می‌دهد؛ همچنین بیمه‌گزار می‌تواند پس از گذشت چند سال خود را بازخرید کند و سرمایه قابل‌توجهی را تحت عنوان اندوخته بیمه عمر دریافت کند و از این سرمایه در دوران بازنشستگی خود استفاده کند.

شرایط سنی بیمه عمر

مدت زمان بیمه‌نامه بین ۵ الی ۳۰ سال قابل تعیین است. سن بیمه شده به علاوه تعداد سال‌های بیمه‌ای نباید از ۷۰ سال بیشتر شود. با نزدیک شدن به سال‌های بازنشستگی، متوجه می‌شوید که نمی‌توانید با مستمری بازنشستگی امورات خود را بگذرانید؛ پس، به گزینه سرمایه گذاری بیمه عمر فکر می‌کنید.

دریافت وام با بیمه عمر

از سال دوم ( در برخی شرکت‌های بیمه‌ای، از ماه ششم ) سرمایه‌گذاری بیمه یادشده ، می‌توانید به میزان ۹۰% از سپرده اندوخته بیمه خود وام بگیرید. مدت بازپرداخت وام دریافتی، طبق توافق بین شرکت و بیمه‌گزار مشخص می‌گردد. میزان بهره وام نیز به سودی بستگی دارد که سال قبل شرکت به بیمه شده پرداخت کرده‌است. معمولا این کارمزد بین ۳ تا ۴ درصد مشخص می‌گردد. نیازی هم ندارید که در به در دنبال ضامن باشید؛ چون وام بیمه عمر بدون ضامن هم قابل دریافت است. ضمنا ظرافت دیگری نیز در این مزیت نهفته است: احتیاجی به بازخرید نیست و پوشش‌های بیمه نیز به قوت خود باقی می‌ماند!!!

نتیجه گیری

بیمه عمر علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاری مطمئنی برای آینده است، می‌تواند از ما در برابر حوادث مختلفی پشتیبانی کند؛ حوادثی که اگر پیش‌بینی نشده باشد ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. البته افرادی که فقط می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند بهتر است پوشش‌های اضافی بیمه عمر را خریداری نکنند، زیرا بابت ریسکی که شرکت بیمه در برابر خسارات مختلف قبول می‌کند، از سرمایه فوت و ارزش بازخرید بیمه می‌کاهد.

منابع: بیمه دات کام و بیمیتو

لینک منابع استفاده شده:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *