مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛

موضوع خانواده در صدر اولویت‌های محتوایی و حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است

لینک کوتاه
مدیر کل اداره ارشاد یزد

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد امروز در نشست شورای اداری استان یزد گفت: سال 1399 دهشتناک، سال 1400 خطرناک و دو روز پیش هولناک، سه تعبیری است که مقام معظم رهبری درباره آینده جمعیتی ایران و پیر شدن جمعیت ایران به کار بردند که بسیار قابل تامل است.

وی افزود: ایشان در پیامی که دو روز پیش خطاب به فعالان حوزه جمعیت صادر فرمودند، تلاش برای افزایش نسل را ضروری ترین فرائض مسئولان و مردم اعلام کردند و این مطالبه بار همه مسئولان را سنگین می کند و وظایف ما نیز مشخص است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: موضوع خانواده در صدر اولویت های محتوایی و حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و اختصاصا موضوع جمعیت به خصوص در شورای فرهنگ عمومی دارای اهمیت واقع شده است و به لحاظ این که سیاست های فرهنگی کشور در شورای فرهنگ عمومی تدوین و ابلاغ می شود، تمام دستگاه های فرهنگی و دینی و مذهبی، حتی فرمانداران در شهرستان ها باید توجه به مبحث خانواده و افزایش جمعیت را به عنوان وظیفه اصلی خود بدانند.

عابدی ادامه داد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بخش مهمی از اعتبارات ملی خود را به تولیدات فرهنگی و هنری در عرصه خانواده و جمعیت قرار داده‌ایم که یکی از این موارد تولید 20 فیلم کوتاه کوتاه با موضوع جمعیت است که به همت هنرمندان جوان و نوجوان این استان انجام می‌شود.

وی گفت: مجموعه سبک زندگی رضوی به همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان شروع شده است و نماهنگ، مستند، کتاب داستانی و پژوهشی، پروژه عکاسی جمعیت و کارگاه های آموزشی خانواده در مدارس نیز از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی ادامه داد: این اقدامات باید در دستور کار مسئولان و نهادها قرار گیرد تا بتوانیم در آینده گام های مناسبی برای دور شدن از بحران پیری جمعیت برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *