مسئول سازمان بسیج جامعه زنان  استان یزد:

حضور ۹۰گروه جهادی خواهران برای محرومیت زدایی در رزمایش بزرگ فاطمی

لینک کوتاه

مسئول بسیج جامعه زنان یزدگفت: بانوان جهادگر با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت و الگو گیری از بانوان دفاع مقدس در این رزمایش فاطمی به طور رایگان به مناطق محروم خدمات آموزشی،بهداشتی و فرهنگی ارائه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد، سپیده رضایی مسئول بسیج جامعه خواهران سپاه استان یزد اظهار داشت: رزمایش جهادگران فاطمی با مشارکت ۹۰ گروه جهادی و ۵۰۰ بانوان جهادگر در طول هفته بسیج سازندگی که خدمات محرومیت زدایی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان و کمک مومنانه در این رزمایش ارائه می دهند.

رضایی تبیین گام دوم انقلاب را از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانست و گفت: برنامه‌های علمی، فرهنگی، سبک زندگی اسلامی، آموزشی، هنری، بهداشتی، درمانی، قرآنی، معرفتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی است.

وی افزود:خواهران بسیجی از همان روز‌های شکل گیری انقلاب همواره پا به پای مردان در عرصه‌های مختلف مجاهدات کرده اند. میدان مجاهدت، همواره یادگاری‌های بزرگی از زنان بسیجی دارد. از روزگار دفاع مقدس که خواهران گا‌ها در خط مقدم اسلحه به دست می‌گرفتند تا امروزه که میدان نبرد میدان فرهنگ و اقتصاد است، زنان بسیجی همواره در عرصه حضور داشته اند.
خانم سپیده رضایی می‌گوید: بسیج جامعه زنان و یا به تعبیر قشنگ‌تر آن، بسیج خواهران همزمان با تشکیل بسیج مستضعفین و فرمان حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج خواهران شروع به فعالیت کردند و پایگاه‌ها در مساجد و تکیه‌ها و حسینیه‌ها و حتی در منازل خانم‌ها ایجاد شد و فعالیت‌های خودش را در راستای حفظ انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی آغاز کرد.

مسئول بسیج جامعه خواهران استان یزد افزود: بسیج جامعه زنان، ایجاد جامعه‌ای خانواده محور، بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و با تمرکز بر تربیت نسل انقلابی در تراز انقلاب اسلامی و با محوریت زن در خانواده را رسالت خود می‌داند و در حال حاضر در راستای تحقق این رسالت حرکت می‌کند.
طبیعی است که با تغییر رویکرد‌های دشمن و بهره گیری دشمن از ابزار و تکنولوژی نوین بسیج جامعه زنان هم به همین نسبت رویکردش را تغییر بدهد و از تکنولوژی به عنوان ابزار لاینفک فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود در حال حاضر بهره برداری کند.
وی گفت: بسیج جامعه زنان فعالیت‌های خودش را بر اساس چند محور استوار کرده است که مهمترین مبحث در فعالیت‌های بسیج جامعه زنان تشکیل تحکیم و تعالی خانواده است و بر اساس این محور مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را برای خود در سراسر کشور تبیین می‌کند و در عرصه عمل هم به اجرا می‌گذارد؛ مهمترین این بخش ایجاد و تشویق جوان‌ها و خانواده‌ها به سمت تشکیل خانواده و یا ازدواج آسان پایدار و آگاهانه است و یکی از اصول اساسی فعالیت‌های جامعه زنان را در بر می‌گیرد.
رضایی ادامه داد: در تشکیل خانواده یا همان ازدواج آسان بسیج جامعه زنان، در سطح پایگاه‌های محلاتی در مساجد به‌طور معمول مستقر هستند؛ ما برنامه‌های خاصی را از مشاوره گرفته تا کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت زوجین که بتوانیم حدالامکان در کنار خانواده‌ها و در کنار زوجین جوان باشیم و آن‌ها را در مسیر خوشبختی هدایت کنیم و همراهی کنیم.
وی اعلام کرد: صندوق‌های خاص ازدواج آسان در پایگاه‌های مقاومت ایجاد شده است برای اینکه خانواده‌هایی که از بضاعت مالی برخوردار نیستند با استفاده از ظرفیت خیرین در محلات و استفاده از این محل صندوق‌ها بتوانند اقدامات مناسبی را برای تشکیل خانواده داشته باشند و تهیه جهیزیه ظرفیت خیرین در محلات هست و امکاناتی از این قبیل.
رضایی گفت: در بسته دیگر مسائل اقتصادی و معیشتی است که مسائلی که پیش روی اشتغال جوانان وجود دارد، طرحی را به عنوان طرح فدک و با تأکید بر توسعه اشتغال خانگی برای زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار را به پایگاه‌های مساجد ابلاغ کرده‌ایم و به این واسطه مراکز مشاوره اشتغال زایی ایجاد کرده‌ایم و از این طریق زنان سرپرست خانوار و دختران جوان که جویای کار هستند ان شاءالله به آن‌ها مهارت آموزی کند.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان تصریح کرد: در موضوع افزایش جمعیت که یکی از بحران‌های پیش روی کشور ماست و به یک مسئله ملی بدل شده، سازمان بسیج جامعه زنان یک طرحی با عنوان افزایش جمعیت به استان‌ها و طبیعتاً پایگاه‌های مقاومت ابلاغ کرده که در آن سعی می‌کنیم ازدواج جوانانی که در سن باروری هستند، از طریق خیرین حمایت شود؛ زوج‌هایی هم که نابارور هستند هم با حمایت‌های خیرین در محلات مداوا می‌شوند تا با عنایت خدا فرزنددار شوند یا خانواده‌هایی که از لحاظ مالی مشکل دارند بتوانند از کمک‌هایی که خیرین تهیه کرده‌اند استفاده کنند.
مسئول بسیج جامعه خواهران استان یزد در بخش دیگر به موضوع محرومیت زدایی پرداخت که بسیج جامعه زنان در پایگاه‌های مقاومت اهتمام خاص و ویژه‌ای نسبت به این موضوع دارد و همراه با برادران عزیز در معاونت اجتماعی و همینطور پایگاه‌های محلات برادران و خواهران بسیجی هم به بخش‌های حاشیه نشین به طور مداوم سرکشی می‌کنند  این گروه‌های جهادی حدود بالغ بر 250 گروه می‌باشند.
وی یکی از فعالیت‌های خواهران بسیجی در سطح مساجد، پایگاه‌ها و محلات که از ابتدای شیوع بیماری کرونا شروع شد اظهار داشت: به محض شروع بیماری کرونا خواهران بسیجی ما به صورت خودجوش و آتش به اختیار ورود پیدا کردند و در همان ابتدا پایگاه‌ها، حسینیه‌ها و حتی منزل خواهران بسیجی ما تبدیل به کارگاه‌های تولید ماسک و تهیه مواد ضدعفونی و بسته‌های بهداشتی و تولید شیلد شد که خدا را شکر در مدت زمان کوتاهی عزیزان ما موفق شدند که بخش زیادی از نیاز‌های محلات خودشان را نسبت به این تجهیزات بهداشتی پاسخگو باشند.

گفتنی است در این رزمایش فاطمی 2 گروه جهادی بانوان به شهرستان مروست اعزام شدند و بقیه گروه ها در محلات کم برخوردار استان مشغول به خدمت بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *