به همت گروه جهادی شهید بلباسی:

برگزاری نشست «جهاد تبیین»در شهرستان مهریز

لینک کوتاه

نشست جنگ تبیین، تأملی بر چالش‌های اساسی جریان انقلاب روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه به همت گروه جهادی شهید بلباسی در پایگاه حضرات زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد،  گروه جهادی شهید بلباسی نشست جهاد تبیین را در راستای سالروز تاسیس بسیج سازندگی برگزار کرد.
دکتر عباس زارع، مدرس این نشست اظهار داشت:جهاد تبیین از کلید واژه‌های است که به گونه‌های مختلف توسط رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر به کار رفته و اخیراً نیز فرمان جهاد تبیین توسط ایشان به افسران جنگ نرم صادر شده است.
وی در بخشی از سخنانش افزود:خیلی‌ها تلاش می‌کنند «تبیین» را تکرار کنند، در حالی که باید تبیین را تبیین کنند. بسیاری از افرادی که می‌خواهند مفهوم تبیین را جا بیندارند یا توان واردشدن به مصادیق عینی تبیین را ندارند یا دریافتی نسبت به ادبیات میدانی این مقوله ندارند. دلیلش این است که این‌ها یا شبکه ندارند، یا قدرت خلق گفتمان ندارند، بنابراین نمی‌توانند تبیین را در حوزه عینیت دنبال کنند. نتیجه این می‌شود که خیلی از افرادی که تلاش می‌کنند در حوزه تبیین خدمتی ارائه کنند، مخاطب را خسته و کلافه کرده و او را از تبیین منصرف می‌کنند.
زارع افزود: عنصر جهاد تبیین با نهضت انبیاء شکل گرفته و انقلاب اسلامی هم در امتداد همان نگاه به این مساله می‌پردازد و جهاد تبیین به عنوان راهبرد اصلی نهضت در تاریخ بوده و جهاد اصغر به اقتضاء شرایط شکل می‌گرفته ولی عمدتا همین جهاد تبیین محوری‌ترین جهاد بوده است
زارع بحث‌هایی همچون جهاد مردمی، نهضت اجتماعی جوانان و نهضت مردمی محرومیت زدایی را از موضوعات کلیدی و مهمی دانست که حضرت آقا هم تاکید کردند که روی اینها بایدکار رسانه‌ای شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *