مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

ورزش زورخانه ای؛ نماد هویت ایرانی و اسلامی

لینک کوتاه

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت:ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ورزش باستانی بوده و دارای هویت ایرانی و اسلامی است که فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در آن به صورت عینی ترویج داده می‌شود.

به گزارش طلوع یزد،علیرضا پورسلمان در نشست با اعضاء هیات پهلوانی و زورخانه استان و شهرستان یزد گفت:با اشاره به اینکه هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای فرصت مناسبی جهت ترویج و اشاعه پهلوانی و جوانمردی است گفت: باید برای این هفته برنامه ها و ایده های جدید طراحی ، برنامه ریزی و اجرایی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه‌ای نیست و این فرهنگ قابلیت تسری به همه رشته ها را دارد و انتظار این است که قهرمانان ما به خصلت های پهلوانی آراسته باشند و در جهت کمک به مردم و وظایف اجتماعی خود حرکت کنند.

پورسلمان بیان داشت: قهرمانان ما بعنوان الگوی جوانان و آحاد مردم باید به فضیلت پهلوانی آراسته باشند و جلوه های این فرهنگ ارزشمند را باید هر چه بیشتر در ورزش کشور شاهد باشیم چرا که نقطه تعالی ورزش کشور همان فرهنگ پهلوانی است .

پورسلمان ادامه داد: شهدا سند افتخار جامعه ورزش هستند و باید بتوانیم مرام و مسلک شهدای ورزشکار را معرفی و ترویج کنیم و خانواده های معظم شهدا را مورد تکریم قرار دهیم.

وی در ادامه بر همکاری و تعامل هیات پهلوانی و زورخانه ای استان با دیگر هیات ها ، نهادها و ارگان ها جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای تاکید کرد.

در این نشست اعضاء هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای به بیان برنامه ها و دیدگاه های خود در خصوص هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *