30 میلیارد خسارت سیل به روستائیان میبد

لینک کوتاه

سیدجمال سجادی پور در بازدیدی میدانی از روستا‌های سیل زده گفت: به دنبال بارندگی و سیل، بیشترین خسارت را در بخش بفروئیه و دهستان درین و روستای امیرآباد شاهد بودیم.

به گزارش طلوع یزد، سیدجمال سجادی پور اظهارداشت: سیل به دامداری روستا خسارت زده و ۸۰ راس دام سبک این خانواده را تلف کرده است.

وی که در این بازدید ،بخشدار بفروئیه و مدیرعامل جمعیت هلال احمر این شهرستان او را همراهی می کردند

افزود: در روستای امیرآباد هرچند سکنه کم داریم و یک خانواده با فرزندانش زندگی می‌کنند، اما تمام خانه و زندگی آن‌ها را سیل تخریب کرده است

فرماندار میبد با بیان اینکه باید حداقل‌های زندگی را برای آن‌ها تامین می‌کردیم گفت: به اتفاق جمعیت هلال احمر حضور پیدا کردیم تا این شرایط بحرانی را پشت پسر بگذارند و بتوانیم با خسارتی که دیدند بخشی از آن را از محل اعتبارات دولتی جبران کنیم تا به زندگی عاد‌ی خود برگردند.

سجادی پور در ادامه افزودند: سیل اخیر در مجموع خسارت‌هایی  به ۴۵ کیلومتر از جاده‌ها و معابر وارد کرده است و بخشی از بند‌های خاکی را تخریب و به کشاورزی و دامداری وارد کرده است دربرآورد اولیه ۳۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف شهرستان میبد خسارت وارد کرده است.

کمال بنا رئیس جمعیت هلال احمر میبد هم گفت: بلافاصله بعد از اطلاع از خسارات سیل نیرو‌های امداد در محل حضور یافتند تا با تخلیه سیل از از خسارت زیاد جلوگیری کنند.

بنا افزود: در مرحله بعد هم اقلام امدادی شامل پتو، روفرشی، اقلام خوراکی و ظروف را برای سیل زده‌ها فراهم کردیم.
بخشدار بفروئیه هم گفت: دربخش بفروئیه ۲۳ روستا وجود دارد که اکثر روستا‌ها خسارت دیده اند.

آقایی با بیان اینکه بیشترین آسیب‌ها را سیل به زیرساخت‌های آبخیزداری، راه‌های روستایی و کشاروزی و دامی وارد کرده است افزودند:روستا‌های امیرآباد، متکستانه و انجیره ازجمله این روستا‌ها هستند که خوشبختانه با ورود به هنگام هلال احمر، سپاه، جهاد و فرمانداری امداد رسانی انجام و از خسارت بیشتر جلوگیری کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *