مدیر کل آموزش و پرورش استان:

کارگران معماران فیزیکی جامعه و معلمان معماران فکری و معنوی اجتماع انسانی هستند

لینک کوتاه

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ محمد کاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم و روز کارگر گفت: هر دو قشر ارزشمند هستند،که کارگران موجودیت می دهند در حوزه چیزی که وجود فیزیکی ندارد و معلمان تعالی می بخشند در حوزه فکر،معنویت و اندیشه و آنچه را که خداوند در وجود انسان به ودیعه گذاشت.
وی افزود:تعالیم بلند مکتب ارزشمند اسلام به قدری روشن و واضح جایگاه معلم را توصیف کرده است که خداوند خود را اول آموزگار و معلم بشر نامیده است و پیامبر خودش و رسالتش را با همه عظمتش به عنوان معلم مبعوث نمود و این یعنی معلم چه وظیفه سنگین و ثقیلی را بر عهده دارد.
رحیمی نژاد اظهار داشت: واژه معلم مفاهیم گسترده و جامعی را به همراه دارد،از جمله تدبیر،مدیریت،خلاقیت،ابتکار،دانش، جامعیت و سایر خصلت‌های متعالی انسانی است ،که دلیل بعثت انبیاء و اولیای الهی است و وظیفه معلم  به فعل رساندن این ظرفیت های باالقوه انسانی است و به همین دلیل است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ما در دنیایی قرار داریم که مادیت را پذیرفته و معنویت را رها کرده،یعلمهم را پذیرفته،ولی یزکیهم را فراموش کرده،علم را قبول کرده و دین را رها کرده است و در این مسیر با هجمه ی فرهنگی و جنگ فرهنگی سختی مواجهیم.
این مقام مسئول اظهار داشت:آموزش و پرورش با همه ی گستردگی که دارد دست واحد است و دست واحد هم همیشه صدا ندارد، همه باید کمک کنیم تا در انتقال فرهنگ اسلامی و دینیمان موفقیت بیشتری داشته باشیم.
رحیمی‌نژاد بیان داشت: باید تعریف جدیدی از تربیت داشته باشیم،دیگر مرزها و حدود از بین رفته است و تقوای پرهیز برای تربیت دینی جواب نمی دهد و با دور نگه داشتن فرزندانمان از محیط های آلوده نمی توانیم آن ها را تربیت کنیم،هرچند تقوای پرهیز برای دوران کودکی مطلوب و مناسب است،ولی وقتی از حوزه ما خارج شدند و در جمع دوستان،جامعه،شبکه های مجازی و آشنایان قرار گرفتند، دیگر استراتژی نیست و باید برای تقوای حضور تلاش کنیم،یعنی به نحوی تربیتشان کنیم که در توانایی تشخیص خوب و بد،در یک فضای آلوده واکسینه شده باشند و بتوانند بصیرت لازم را داشته باشند و متوسل به عادت نشوند و به نوعی دینداری بر آن ها تحمیل نشود.
مدیر کل آموزش و پرورش گفت: به بچه ها اجازه فکر کردن، استدلال و انتقاد بدهیم آن وقت قادرند در تند باد حوادث و آلودگی ها در کنار آن رد شوند بدون این که کمترین آسیبی به آن ها وارد شود.
وی با تقدیر از خدمات و اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه ساز اذعان داشت: مشکل اصلی امروز جامعه ما فضاهای آموزشی نیست بلکه مشکل اصلی تامین خوراک فکری نسل آینده است و در این راستا وقف این سنت حسنه و ارزشمند باید در راستای تامین اعتبارات جهت خدمت به افزایش بینش فکری، آموزشی و غذای روح و روان و اندیشه ها به کمک ما بیاید.
مدیر کل آموزش و پرورش در پایان از والدین دانش‌آموزان که در دوران شیوع بیماری کرونا خلأ ارتباط و تعامل معلم با دانش آموز را پر کردند و همچنین معلمین عزیزی که در این شرایط خاص آموزش را رها نکرده و با خلاقیت و نوآوری و ابتکار عمل نگذاشتند آموزش تعطیل شود،تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در نمازجمعه این هفته  از ۸ نفر از معلمان و مربیان فعال و برگزیده در حوزه های فرهنگی و تربیتی ،قرآن،عترت و نماز با اهداء لوح تقدیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تشکر و قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *