نماز عید سعید فطر در بهاباد اقامه شد

لینک کوتاه

نماز عیدسعید فطر با حضوراقشار مختلف مردم بهاباد بعد از یکماه عبادت وروزه داری به امامت حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی امام جمعه موقت بهاباد درمصلی غدیر این شهرستان برگزارشد.

به گزارش طلوع یزد، حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی بهاباد ضمن تبریک عید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان جهان اظهار داشت: عید فطر از بزرگترین اعیاد مسلمانان و عامل وحدت و انسجام همه مسلمین است.
وی برپایی نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره را از معیارهای قبولی عبادات در طول ماه مبارک رمضان دانست و با بیان اینکه مبلغ در نظر گرفته برای فطریه امسال از سوی مراجع عظام برای هر نفر با قوت غالب نان ۴۰ هزار تومان است، ادامه داد: نمازگزاران این عید باید تا قبل از ظهر و کسانی که به هر دلیلی در نماز جمعه مشارکت نداشتند تا ظهر باید مبلغ زکات فطره را پرداخت کنند.
امام جمعه موقت بهاباد بیان کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان باید خودسازی باشد، خودسازی که مقدمه جامعه سازی شود و جامعه را به سمت صلاح آرمان گرایی و عدالت حرکت دهد تا در نتیجه آن شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی در قرن جدید باشیم.
رئیس حوزه علمیه بهاباد 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری وهفته بزرگداشت مقام معلم رانیز گرامی داشت وافزود: همه معلمان باید آیت الله شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند و در راه ساختن جامعه قدم های لازم را بردارند.
وی ادامه داد: فلسفه نامگذاری سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم الگوبرداری معلمان از شخصیت والا و منش این شهید بزرگوار به عنوان نمونه بارز یک معلم حقیقی است.
حجت الاسلام اخوان گفت: هفته معلم فرصت مغتنمی است که در کنار تجلیل از مقام شامخ و رفیع معلم ، یادآوری کنیم که پیشرفت و ترقی هر کشوری در گرو توجه به نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.
نمازگزاران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی برای شرکت در نماز با خود مهر، سجاده، دستکش، ماسک و زیرانداز و همچنین مواد ضدعفونی کننده همراه داشتند.
همچنین پایگاه هایی از سوی کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی به منظور جمع آوری زکات فطریه مردم در محل اقامه نماز عیدفطر برپا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *