امام جمعه یزد:

فاتحه استکبار جهانی خوانده است/جوانان با مقاومت و توانمندی خود آمریکا را به انزوا بکشانند

لینک کوتاه

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: از همه مردمی که به ندای رهبر خود لبیک گفتند و شرکت در راهپیمایی خود را وظیفه شرعی و انسانی دانستند، تقدیر می کنیم.

به گزارش طلوع یزد، آیت الله محمدرضا ناصری, با اشاره به 27 ماه رمضان بیان کرد: در این روزهای پایانی ماه رمضان همگان را به تقوا توصیه می کنم و بدانیم که این ایام، روزهای وداع ماه رمضان است، روزهایی که امام سجاد(ع) با این روزها یک وداع نامه دارد و مانند فردی عزیز از دست داده، بخاطر تمام شدن ماه رمضان التجا می کند.
وی ادامه داد: آنچه که باید در ماه رمضان برای ما اتفاق می افتاد، تقوا و ترک گناه بود و باید به نحوی عبادت و طاعت کرده باشیم که رحمت او را به سمت خود جلب کرده باشیم و حاصل همه کارها که تقوا و خودنگهداری از گناه است، برای همه ما حاصل شده باشد.
ناصری با تاکید بر استغفار جمعی عنوان کرد: استغفار یک حالت توجه خاص به خدای متعال و دلدادگی انسان و توجه روحی و معنوی به خداوند متعال است و درخواست از خدا برای نادیده گرفتن خطاها و رسیدن به درجات عالی است.
وی افزود: بسیاری از انبیاء الهی وقتی می خواستند قوم خود را هدایت کنند، آنها را به استغفار دعوت می کردند و این نشان از اهمیت استغفار دارد و استغفار سبب رحمت الهی آن هم به صورت مداوم می شود.
امام جمعه یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم این رحمات را شامل اولاد، باران و نعمات الهی دانسته است بنابراین اگر توانمندی، لطف و رحمت الهی و عاقبت بخیری می خواهیم، باید استغفار کنیم و استغفار انسان را از هر گرفتاری و مشکلی نجات می دهد.
وی عنوان کرد: ائمه جماعات مردم را به استغفار دعوت کنند و مومنین بعد از نمازهای واجب، 70 بار استغفار کنند گرچه که استغفار واقعی، توجه داشتن به خداست.
ناصری اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) نیز روزی هزار بار استغفار می کردند بنابراین استغفار تنها برای انسان گناهکار نیست و ارتباط بنده با خدا همیشه باید برقرار باشد و استغفار یکی از این راه هاست.
وی همچنین بر یاد خدا بودن را در همه زمینه ها و در همه لحظات ضروری دانست و بیان کرد: یاد خدا بودن همیشه در مصیبت ها و گرفتاری ها و در همه حالات لازم است.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین اظهار داشت: فلسطین نقطه و پایگاهی از اسلام است و قدس شریف قبله اول مسلمانان است و عده ای از مردم مظلوم سالها در این منطقه مورد ظلم واقع شده اند.
خطیب جمعه یزد تاکید کرد: جمعی از یهودیان افراطی برای قدرت گرفتن گردهم جمع شدند و برای این گردهمایی فلسطین را انتخاب کردند و بی عرضه‌گی و عدم همبستگی کشورهای عربی سبب شد مردم این منطقه را آواره کنند و دست به جنایاتی بزنند که امروز هنوز شاهد آن هستیم.
وی افزود: از 70 سال پیش تاکنون مردم فلسطین شکنجه شدند و در ستم و رنج صهیونیست ها هستند و هر روز هم از فلسطینی ها می کشند و کاری می کنند که نتوانند نفس بکشند.
ناصری با اشاره به سکوت جهان اسلام در مورد مسئله فلسطین بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، حمایت مردم ایران از مردم مقاوم فلسطین آغاز شد و امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، به حرکت فلسطین مقاوم شکل داد و چهره کار را عوض کرد.
وی اظهار داشت: نیت مردم فلسطین خدایی شد و با توکل به خدا به مسیر خود ادامه دادند و با تلاش افرادی همچون امام موسی صدر، مبارزات فلسطین از حالت چریکی خارج شد و با باطنی شدن مبارزه، پیروزی های آنها آغاز شد.
خطیب جمعه یزد بیان کرد: امیدواریم ایستادگی و مقاومت پایدار بماند و به رغم خسارت ها و شهادت ها، به مقاومت خود ادامه دهند.
وی با ابراز تاسف از قساوت قلب کشورهای عربی عنوان کرد: مردم فلسطین، مسلمان و هم کیش کشورهای عربی هستند و اغلب آنها نیز اهل تسنن هستند و اما حب ریاست و ترس از آمریکا اجازه نمی دهد که آنها نیز به صحنه بیایند و تنها ایران اسلامی است همواره و در هر شرایطی به فلسطین قوت قلب می دهد.
ناصری با اشاره به اینکه فلسطین با حاج قاسم و با مکتب اسلام حیات گرفت، افزود: این مهم را بسیاری از کشورها واقفند و به آن اذعان کرده اند و این اتفاق در یمن و لبنان و … رخ داده و همه اینها رها شده از یوغ استکبار هستند.
وی بیان کرد: فاتحه صهیونیسم و استکبار جهانی خوانده است و امروز استکبار جهانی فشل و مستاصل شده اند و اسلام و قرآن و حاکمیت خدا دنیا را بیدار کرده و استکبار را سر جای خود نشانده است.
امام جمعه یزد با اشاره به پرهیز از انفعال بیان کرد: رهبری به این موضوع تاکید دارند و بدانید که دشمن می خواهد شما را به وسیله تبلیغات و دروغ و شایعه پراکنی منفعل کند.
ناصری تاکید کرد: این دشمن دائم در حال آزار و اذیت و مصیبت رسانی است و دشمنی که این همه اقدام علیه کشور ما انجام داده هرگز نمی تواند دوست باشد و بدانید که اینها دشمن هستند و دشمنی آنها با بیداری و ایستادگی ما شدت گرفته است.
وی افزود: امروز رهبری فریاد می زند که فکر کنید و تامل داشته باشید و در مسیر دین حرکت کنید و استعدادهای خود را شکوفا کنید، دست یکدیگر را بگیرید و آمریکا را منزوی کنید و قطعا جواب می دهد و اگر تاکنون جواب نداده، دلیل آن برخی بی عرضه‌گی هاست.
ناصری تصریح کرد: ما در هیچ چیز نیازی به خارجی ها نداریم و خودمان می توانیم خودکفا باشیم و باید این مسئله را باور کنیم و از وادادگی پرهیز کنیم.
وی ادامه داد: مسئولان مشکلات خود را با تفکر حل کنند و بدانند که با توهین و جنگ و دعوا کار به جایی نمی برند و برخی دروغ پردازی ها نمی تواند در پیشبرد اهداف نظام اختلال ایجاد کند.
ناصری همچنین بر لزوم احیای ارزش های اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: روح معنویت باید در جامعه زنده شود تا خداوند متعال به همه ما کمک کند.
وی در مورد مذاکرات نیز گفت: آمریکا مستاصل شده به همین دلیل بهانه تراشی می کند و البته باید مقاومت و ایستادگی کرد تا مسائل حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *