با حضور معاون استاندار یزد و مسوولان دانشگاه آزاد یزد صورت گرفت؛

گرامیداشت روز معلم،مقام استاد و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه آزاد یزد

لینک کوتاه

به مناسبت روز معلم و بزرگداشت مقام استاد، از اعضای هیات علمی پیشکسوت، نخبگان و پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی یزد تجلیل شد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، مراسم روز معلم و بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه آزاد یزد، با حضور  محمدعلی شاه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد،دکتر محمد رضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد یزد ، حجه الاسلام حسن زارع مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دکتر نوید نصیری زاده معاون پژوهش و فناوری و دکتر ابوالفضل صادقیان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه و روسای واحدهای استان و اساتید هیات علمی واحدهای استان و اساتید پیشکسوت دانشگاه ، عصر روز پنج شنبه ۸ اردیبهشت ماه برابر با بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان الکریم در سالن آمفی تاتر مرحوم دکتر علی سلطانی در واحد یزد برگزار شد.

در این مراسم محمدرضادهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و واحد یزد، با قدردانی از استادان به جهت تلاش و همت والایشان در پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه در امور آموزش و پژوهش اظهار کرد در راستای سیاست‌های ابلاغی دانشگاه، کیفیت‌بخشی، رشد علمی و کارآمدی نظام آموزشی در جهت تحقق دانشگاه کارآفرین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این خصوص توسعه فعالیتها در زمینه فناوری، نوآوری و حضور شرکت های دانش بنیان از اهداف برنامه راهبردی کلان دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی افزود، هر یک از واحدهای دانشگاهی استان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کم‌نظیری هستند که می‌توان با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، اهداف بسته های کاری دانشگاه در ۵ سال آینده را محقق ساخت.
دهقانی اشکذری ، اقدام عملیاتی در راستای بهره برداری بهینه از سایت پردیس سردار سلیمانی، مجموعه صفار، استقرار نیروگاه CHP در آینده نزدیک و راه اندازی مجدد تعاونی مسکن دانشگاهیان را از جمله اقدامات چند ماه اخیر دانشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد با همراهی و همدلی افراد مجموعه، این دانشگاه بتواند به اهداف متعالی و جایگاه واقعی خود دست یابد.

نوید نصیریزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد یزد در این مراسم، با قدردانی از حضور استادان فرهیخته، با اشاره به ارائه مختصری از عملکرد این حوزه طی یک سال اخیر به اهمیت فناوری در کنار آموزش و پژوهش پرداخت و عنوان کرد بکارگیری فعالیتهای فناورانه و دانش بنیان در کنار مباحث آموزشی و پژوهشی از اهداف مهم دانشگاه نسل سوم و مسئله محور به شمار می‌آید.

وی ادغام داشت، با این روش، خروجی دانشگاه، دانش آموختگانی کارآفرین و مهارت محور بر اساس اولویت ها و نیازهای صنایع و جامعه است و این موضوع شعار “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” را به معنای واقعی عینیت خواهد بخشید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد یزد با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) که فرمودند “ما میتوانیم”، اظهار داشت این دانشگاه با ظرفیت عظیم خود شامل کارکنان توانمند، دانشجویان فعال و زیرساخت ها و تجهیزات مناسب، مصداق این جمله است.
وی تصریح کرد، در یک سال گذشته حوزه پژوهش و فناوری بیش از ۹۰ دوره مهارتی و آموزشی را برای دانشجویان برگزار نموده است. همچنین در راستای برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه، این دانشگاه علاوه بر تشکیل ۱۲۲ هسته و کارگروه پژوهشی و زیرساخت و حضور بیش از ۳۰ شرکت فناور و صنایع خلاق، ۲۱ رویداد شامل ایده آرا و استارت آپ در یک ماه پایانی سال برگزار شد که در نوع خود بی نظیر بود و بالاترین رتبه کیفی را در میان سایر دانشگاه ها کسب شده است.
نصیریزاده همچنین با اشاره به پیاده سازی سند تحول و تعالی دانشگاه و چرخش تحول آفرین از عرضه محوری مقاله گرا به تقاضا محوری مبتنی بر نیازهای جامعه و صنعت اظهار داشت در یک سال گذشته این واحد دانشگاهی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال قرارداد با صنایع و سازمان ها منعقد کرده است.

در ادامه این مراسم ، ابوالفضل صادقیان، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، با اشاره به جایگاه والای استادان، یادآور این مطلب شد استادان علاوه بر مقوله تدریس و انتقال دانش باید در زمینه‌های فرهنگی، تزکیه و پرورش نیروی انسانیِ مهارت محور اهتمام ویژه داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد یزد با تشکر و قدردانی از تلاش ها و زحمات استادان مجموعه، برگزاری با کیفیت و اثربخش کلاسها را در کنار امر تعلیم و تربیت در دانشگاه را از عوامل موثر در حوزه آموزش دانشگاه دانست و اشاره کرد در ایام پسا کرونا با همراهی استادان گرانقدر و وجود زیرساخت‌های مناسب و حضور فعالانه دانشجویان، آموزش به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.

در این مراسم از بیش از ۷۰ عضو محترم هیات علمی در قالب پژوهشگران برتر استانی، پیشکسوتان، افراد مشمول ارتقاء مرتبه و دانشجویان برتر و فعال در عرصه پژوهش و فناوری تجلیل شد.

گفتنی است در پایان این مراسم باشکوه ، شرکت کنندگان ضمن حضور در اجتماع صفوف منظم نماز جماعت مغرب و عشاء مسجد شهید صدوقی دانشگاه به امامت حجه الاسلام حسن زارع مسوول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد یزد، نیز میهمان سفره افطاری دانشگاه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *