نوروز 1400 در یزد

اجرای 43 عنوان برنامه فرهنگی و هنری ویژه نوروز 1401 در یزد

لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد با بیان این که جشن بزرگ تحویل سال در این شهر میراث جهانی برگزار می‌شود،‌ گفت:‌ بعد از هماهنگی انجام شده 43 عنوان برنامه فرهنگی، هنری و آموزشی ویژه نوروز 1401 در یزد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی صداقت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد با بیان این‌که امسال به صورت ویژه تبلیغات مشترک شهرها به صورت سه جانبه بین استان‌های یزد، فارس و اصفهان انجام می‌شود، اظهار کرد:‌ این مهم در قالب تفاهم نامه مثلث گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص برنامه‌های نوروزی امسال نیز افزود:‌۴۳برنامه کلان و خرد ویژه نوروز ۱۴۰۱ در شهر میراث جهانی یزد برنامه‌ریزی شده که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد برگزاری جشن نیمه شعبان در محل پیاده‌راه حضرت ولی عصر(عج)، اجرای نمایش و تئاتر خیابانی،‌جشن بزرگ تحویل سال در محل میدان امیرچخماق، تور مجازی ۳۶۰ درجه اماکن گردشگری، اجرای طرح اهدا کتاب، استندآپ کمدی محیطی از جمله برنامه‌های تدوین شده ویژه نوروز امسال است.

صداقت توجه به مناطق محروم را ضرروی دانست و بیان کرد:‌ برای مناطق کم برخوردار و محروم طرح‌های ویژه نوروزی تدوین شده که در ایام عید با حضور هنرمندان بومی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که اجرای نمایش ویژه نوروزی، افتتاح خانه سنت‌ها،‌ اجرای طرح‌های یزدگردی و بافت‌گردی با همکاری میراث فرهنگی را از دیگر اقدامات تدوین شده و در دستور کار مدیریت شهری برای تعطیلات نوروزی در شهر میراث جهانی یزد است، گفت: مباحث مختلف آموزش شهروندی رویکرد جدی در تدوین برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری یزد است.

ابوالقاسم محی الدینی،‌شهردار یزد هم در خصوص خبر منتشر شده با این موضوع که شهردار طرح پلاتو را که مصوبه شورای پنجم بوده را تعطیل کرده، اظهار کرد: من مخالف هنر و نمایش نیستم ولی اعتقاد دارم هنر باید هنرمندان منتقل و اجرا شود.

وی افزود:‌ طرح ساخت پلاتو یزد در حال حاضر فقط گودبرداری شده و برای ساخت آن ۱۵۰ میلیارد تومان و اگر در سال‌های آینده هیچ تورمی نداشته باشیم بالغ بر ۱۵ سال برای تکمیل طرح پلاتو یزد زمان و اعتبار نیاز است.

شهردار یزد در خصوص تعطیلی طرح پلاتو گفت:‌شهرداری برای محل اجرای نمایشی مکان های مختلفی را پیشنهاد داده و آماده ارائه خدمات در چارچوب قانون و حد توان مالی شهرداری است.

منبع: خبرگزاری فارس

لینک منابع استفاده شده:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *