مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

استان یزد جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد

لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در دیدار با سرپرست فرمانداری یزد بیان داشت: استان یزد براساس اعلام مرکز آمار ایران، هم‌اکنون جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به همراه جمعی از همکاران خود با سید محمدرضا مدرسی، سرپرست فرمانداری یزد دیدار و گفتگو کرد.

مدرسی، سرپرست فرمانداری یزد در یان دیدار با اشاره به رسالت مجموعه‌های فرهنگی برای حفظ و گسترش آثار معنوی پیشینیان، تصریح کرد: بناها و امکاناتی که در حوزه‌های مختلف به خصوص کتابخانه‌های عمومی برای ما به یادگار مانده، حاصل تلاش‌ها و دلسوزی‌های گذشتگان و مردمان فرهنگ‌دوست این دیار است و لازم است ما نیز تلاش کنیم این میراث ارزشمند و ماندگار را به شایستگی به آیندگان تحویل دهیم.

وی همچنین خواستار ارتباط بیشتر حوزه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها با مجامع خیری، صاحبان صنایع و محافل پزشکی استان و شهرستان برای بهره‌گیری از ظرفیت این بخش‌ها در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و تأمین منابع کتابخانه‌ها شد.

مدرسی همچنین قول داد پیگیر راه‌اندازی مجدد کتابخانه سیار در مناطق حاشیه شهر یزد و نواحی کمتر ‌برخوردار شهرستان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *