جایگاه صنایع دستی به اندازه گردشگری برای مسئولان مهم باشد

لینک کوتاه

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه گردشگری الان به یکی از کلیدواژه های اصلی گفتار مسئولان تبدیل شده گفت: جایگاه صنایع دستی به اندازه گردشگری برای مسئولان مهم باشد.

به گزارش طلوع یزد، فخر السادات خامسی در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: متاسفانه ادارات دولتی بیشتر به صنوف، ‌اتحادیه ها و انجمن هایی که مرتبط با خودشان هستند توجه می کنند، در این رابطه حتما لازم است که از طریق استانداری موضوع پیگیری شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید در ارتباط با صنایع دستی صورت پذیرد این است که بحث صنایع دستی وارد عنوان گردشگری شود چرا که الان این عنوان وارد کلیدواژه مسئولان شده و اگر صنایع دستی هم به این گفتمان وارد شود قطعا زمینه رفع مشکلات آن فراهم می شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه مطالبه گری در حوزه رفع مشکلات صنایع دستی باید از سوی فعالان این عرصه به وجود آید گفت: ما باید بدانیم که چه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد و باید زمینه رفع آن فراهم شود.

خامسی با بیان اینکه خانه حیران در شهر یزد به صورت اختصاصی برای صنایع دستی افتتاح شد، گفت: باید بدانیم که چرا این چنین فضاهایی به وجود می آید ولی بعد از چندسال با مشکل و تعطیلی مواجه می شود.

او ادامه داد: مسئولان دولتی هزار بحث را باید پیگیری و بررسی کنند و قطعا نمی توانند به صورت دقیق تمام مسائل را خودشان بررسی کنند و مسیر درست این است که فعالان هر عرصه ای خودشان اقدام به آسیب شناسی کرده و به جمع بندی را به مسئولان منتقل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: خیلی از صنایع دستی استان یزد از نقاط مختلف کشور بالاتر است و این قابلیت را دارد که در عرصه جهانی معرفی شود ولی متاسفانه کمتر کار شده و در بخش های مختلف باید بیشتر به آن توجه صورت پذیرد.

او گفت:‌ باید به شهرداری و شورای شهر از سوی انجمن صنفی صنایع دستی و بخش های دیگر طرح ارائه شود و پس از بررسی امکان انجام آن را به وجود آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *