با هدف کاربردی کردن پژوهش‌ها؛

جشنواره شهید رمضانخانی در یزد برگزار می‌شود

لینک کوتاه

رئیس دانشگاه یزد از برگزاری جشنواره شهید رمضانخانی در یزد خبر داد و گفت: این جشنواره اهداف متعددی در حوزه پژوهش دنبال می کند که مهمترین آنها، کاربردی کردن پژوهش هاست.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد، عباس کلانتری روز چهارشنبه در نشستی خبری از برگزاری جشنواره شهید رمضانخانی خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره به جمع آوری ایده های اجرایی ارتقای پژوهش در استان یزد خواهد پرداخت.

وی عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، در صدد اجرای برنامه های متعدد آموزشی و پژوهشی هستیم و این جشنواره شهید رمضانخانی نیز در همین راستان برگزار می شود.

کلانتری با اشاره به ویژگی های علمی و فرهنگی و نظامی شهید رمضانخانی بیان کرد: جشنواره ای که به نام این شهید بزرگوار برگزار شده نیز دارای ابعاد علمی، پژوهشی و فرهنگی است.

رئیس دانشگاه یزد تصریح کرد: شهدای ما از جمله شهید رمضانخانی که به چمران یزد معروف است، تنها جنبه سیاسی و مبارزاتی نداشته اند به نحوی که شهید رمضانخانی از اولین دانشجویانی بود که در رشته فیزیک اتمی به تحصیل پرداخت.

وی بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره، ایجاد نشاط در فضای پژوهشی استان است و اقشار مختلفی از جمله دانشجویان، اساتید حوزه، نخبگان صنعت و … می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

تلاش برای عمومی کردن پژوهش

معاون پژوهشی دانشگاه یزد نیز در این نشست با بیان اینکه کشور ما نیاز به عمومی کردن مقوله پژوهش دارد، افزود: این مهم به عنوان یکی از محورهای جشنواره شهید رمضانخانی مدنظر قرار گرفته است.

محمدعلی ایرانمنش نیز هدف از برگزاری این جشنواره را کاربردی کردن پژوهش ها دانست و گفت: می خواهیم پژوهش ها را به سمت کاربردی شدن هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث مرجعیت علمی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: برای رسیدن به این جایگاه باید ایده های افراد مختلف را جمع آوری کنیم.

ایرانمنش با بیان اینکه خود را نیازمند نظرات و ایده های افراد می دانیم، عنوان کرد: معتقدیم در این راستا باید از افکار عمومی استفاده شود.

وی با برشمردن محورهای جشنواره شامل چگونه پژوهش را عمومی کنیم، راهکارهای اجرایی برای کاربردی کردن پایان نامه ها، موثرترین ایده های اجرایی برای رسیدن به مرجعیت علمی، راهکارهای اجرایی برای افزایش تعداد و کیفیت شرکت های دانش بنیان و بهترین پیشنهادات اجرایی برای تقویت بخش تحقیق و گسترش، افزود: علاقمندان می توانند با ورود به سایت این جشنواره، ایده های خود را در حد چند سطر اعلام کنند.

وی، مهلت شرکت در این جشنواره را هفتم اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: اختتامیه این جشنواره نیز 15 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

ایرانمنش یادآور شد: تاکنون 30 ایده در سایت جشنواره ثبت شده و انتظار داریم 70 ایده به دبیرخانه این جشنواره برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *